منسوجات، پارچه‌های دستباف و پوشاک تلفیقی صنایع دستی و هنر مد، در نمایشگاه ملی صنایع دستی به نمایش در می آیند.
کد خبر: ۸۹۹۵۵۴۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

نمایش مد ایرانی در بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی/صنایع دستی هدیه بدهیدبه گزارش خبرگزاری بسیج، پویا محمودیان، مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از اتمام مراحل برگزاری نمایشگاه عیدانه صنایع دستی خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه بیست و هشتم صنایع دستی که همزمان با نمایشگاه فجر برگزار شد، هدفمند بود و برگزاری همزمان نمایشگاه عیدانه با نمایشگاه صنایع دستی روستایی نیز با هدف و تفکری برگزار می‌شود که پشتش بوده است؛ یعنی ما می‌خواهیم با این کار به یک هم‌افزایی برسیم و همانطور که نمایشگاه عیدانه سال گذشته با رضایت و استقبال هنرمندان و مخاطبان به پایان رسید، مطمئن هستیم که نمایشگاه امسال هم نمایشگاه موفقی خواهد بود.

وی افزود: ۳۱ استان ما در قالب نمایشگاه عیدانه صنایع دستی آثارشان را در سالن‌های ۱۳ و ۵ مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران به نمایش می‌گذارند.  با توجه به اینکه نمایشگاه هم‌زمان با فرارسیدن سال نو و تعطیلات نوروز برگزار می‌شود، امیدواریم که هم‌وطنانی که مشغول تغییر و تحول دادن در محیط زندگی و کارشان هستند با به ارمغان بردن صنایع دستی ایرانی به محل کار یا زندگیشان حال و هوای فرهنگ ایرانی و شرقی را هم با خودشان به ارمغان ببرند.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور گفت: بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (عیدانه) با بیش از ۱۷۰ غرفه، آثارحدود ۱۹۰ هنرمند را از ۳۱ استان کشور به نمایش می‌گذارد. بخشی از این نمایشگاه نیز به خانه ایرانی اختصاص داده شده است و امیدواریم همانطور که خانه ایرانی در نمایشگاه بیست و هشتم با استقبال مواجه شد و مخاطبان خاصی را پیدا کرد، در این نمایشگاه نیز با استقبال خوبی مواجه شود. امسال در کنار خانه ایرانی، فضای کوچکی را به مد ایرانی اختصاص دادیم و این فضا در نمایشگاه‌های آتی گسترش پیدا خواهد کرد. در فضای مد ایرانی تمام منسوجات، پارچه‌های دستباف و لباس‌ها و پوشاکی که تلفیق صنایع دستی و هنر مد هستند در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

محمودیان خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی عیدانه امسال به دلیل همزمانی برگزاری‌اش با فرارسیدن نوروز، با شعار «صنایع دستی بپوشید، صنایع دستی بخرید، صنایع دستی عیدی بدهید» برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (عیدانه) هم‌زمان با سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روز‌های ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه سال جاری در سالن‌های ۵ و ۱۳ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 

 

 

ارسال نظرات