به همت سپاه و شهروندان سیستان و بلوچستانی 12 تریلر و کامیون کمک های مردمی برای زلزله زدگان ارسال شد
کد خبر: ۸۹۹۵۵۴۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، در چند ماهه اخیر تعداد ۱۲ تریلر و کامیون توسط مردم خیر سیستان و بلوچستان برای مردم زلزله زده غرب کشور ارسال شد که در این بین نهاد‌های مردمی سپاه و بسیج با تهیه ۷۵ کانکس اقدام به سرپناه موقت کردند.

پنج ماه از زمین لرزه غرب کشور گذشت، زمین لرزه‌ای که جان تعدادی از هموطنانمان را گرفت و بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی را تخریب و هزاران نفر را در سرپل ذهاب، ازگله، روستای کوئیک و روستا‌های اطراف آواره کرد.

حالا به جای آن همه خانه، چادر‌هایی در گوشه و کنار خودنمایی می‌کنند چادر‌هایی که قرار بود برای مدتی سرپناه مردان، زنان و کودکانی باشند که یا عزیزان خود را از دست داده اند و یا سقف و سرپناهشان ویران شده است و حالا زندگی خود را کشانده اند زیر چادر و در سرمایی که شب‌ها به صفر درجه می‌رسد، شب و روز را سپری می‌کنند.

در این مدت مردم سیستان و بلوچستان هم به رسم همدردی با هموطنان خود کمک‌های نقدی و غیر نقدی بسیاری را به مردمان غرب کشور اهدا کردند.

در کنار شهروندان خیر برخی نهاد‌های مردمی همچون سپاه و بسیج نیز جهت کمک به مردم زلزله زده حضور فعال داشتند به طوری که سرهنگ علی اکبر جعفری مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان  بیان کرد: از ابتدای وقوع زلزله در مناطق غرب کشور و ایجاد خسارت، بسیج سازندگی استان در کنار دیگر گروه‌های نظامی و غیر نظامی برای کمک به مردم زلزله زده حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به حضور و فعالیت تیم‌های بسیج سازندگی استان در دو روستای بانی نار و گزنه که دارای ۷۵ خانوار با جمعیت ۳۱۵ نفره از اهل سنت می‌باشند، گفت: از جمله اقداماتی که از ابتدای حضور در این مناطق داشته ایم توزیع پکیج‌های بهداشتی و درمانی، اقلام غذایی، لوازم التحریر و ... در بین خانواده‌های زلزله زده و اسکان آن‌ها در کانکس و اتصال محل‌های سکونت به برق بوده است؛ همچنین طی دو مرحله ارائه خدمات پزشکی به زلزله زدگان روستا‌های تحت مدیریت بسیج سازندگی استان توسط جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی منطقه خدمات پزشکی به صورت رایگان انجام شده است که در مرحله اول ۶۰ و در مرحله دوم ۳۵ نفر خدمات پزشکی را دریافت کرده اند.

جعفری توزیع قریب به ۲۰ هزار لیتر نفت سفید در بین زلزله زدگان غرب کشور را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: مقرر شده تعدادی از واحد‌های مسکونی محرومین این دو روستا توسط بسیج سازندگی ساخته شود که احداث هرکدام از ساختمان‌ها با توجه به جدید بودن سازه و تخصصی بودن آن، قریب به ۸۵ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از اعتبارات مورد نیاز این واحد‌ها به میزان ۴۰۰ میلیون ریال توسط خود مالکان منازل تسهیلات گرفته خواهد شد و مابقی آن توسط خیرین و نهاد‌هایی به مثل بسیج سازندگی تامین و عملیات اجرایی آن‌ها انجام خواهد شد.

ارسال مرحله اول کمک‌های مردمی استان سیستان و بلوچستان به کرمانشاه
 
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت: اولین محموله کمک‌های مردمی استان ۲۶ آبان ماه از شهرستان چابهار شامل ۵۰ هزار قوطی کنسرو ماهی، ۵/۱۷ تن برنج، ۵/۵ تن قند و شکر، چهار هزار و ۶۵۲ تخته پتو، ۲۰ کارتن لوازم بهداشتی و دارو به منطقه غرب کشور ارسال شده است.

ارسال مرحله دوم کمک‌های مردمی استان سیستان و بلوچستان به کرمانشاه

رسول راشکی افزود: مرحله دوم کاروان کمک‌های مردمی سیستان وبلوچستان توسط هلال‌احمر استان به کرمانشاه صبح روز ۲۹ آبان ماه به کرمانشاه ارسال شد.

وی بیان کرد: ۸ کامیون شامل پنج هزار و ۸۸۰ تخته پتو،۲۰ تن خرما، ۲۹۲ تخته لوازم زیستی، سه هزار و ۳۳ جفت کفش مردانه و زنانه و بچه گانه، آب معدنی و البسه در دومین مرحله در سطح استان جمع آوری و پس از بارگیری به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.

وی افزود: ارزش ریالی اقلام ارسالی در این دو مرحله به میزان 65 میلیارد ریال می‌باشد که جمعا توسط ۱۲ تریلر و کامیون از مرکز استان و شهرستان چابهار به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده است.

ارسال سومین محموله کمک‌های مردمی سیستان و بلوچستان به کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: سومین محموله کمک‌های غیر نقدی مردمی این استان در قالب وسایل گرمایشی، خوراکی، معیشتی، بهداشتی و البسه ارسال شد که ارزش محموله ارسالی به کرمانشاه هفت میلیارد و ۲۱۰ میلیون و ۸۵۵ هزار ریال بوده است.
ارسال نظرات