عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: زندگی مسئولین با سطوح معمولی جامعه فاصله دارد و این موضوع سبب می‌شود، منش آنان به‌تدریج منش مرفهین بی‌درد شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۵۴۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز درخصوص اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان اظهار کرد: در بحث اشرافی‌گری ابتدا باید مسئولان و کسانی که دست‌اندرکار امور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند، مشی و منش مردم عادی را در پیش بگیرند، اما چنین نیست.
وی افزود: ما اعتقاد به این امر داریم که «الناس علی دین ملوکهم» مردم به دین ملوک خود پایبند هستند و مانند آن‌ها زندگی می‌کنند. وقتی زندگی مسئولین ما و کسانی که در مناصب مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قرار دارند، با سطوح معمولی جامعه هم‌خوانی نداشته و متفاوت باشد، طبیعتا نمی‌توانند درد مردم را درک کنند و برای اقشار متوسط یا آسیب‌پذیر تصمیم‌گیری کنند.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی در ادامه سخنان خود درخصوص اشرافی‌گری مسئولین گفت: مشی این افراد به تدریج مشی مرفهین بی درد و ثروتمندان خواهد شد و نسبت به جامعه افراد خود بی توجه می‌شوند؛ خصوصا در شرایط فعلی که به لحاظ اقتصادی بسیار سخت است و قاطبه مردم سختی آن را لمس می‌کنند. باید مسئولین هم این سختی را هم‌زمان با مردم لمس کنند تا بتوانند برای رفع مشکلات مردم تصمیمات موثر بگیرند.

ظرفیت‌های داخلی کشور را به کار نگیریم، آب در هاون کوبیده‌ایم
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اثرات منفی اعتماد به خارجی‌ها بیان کرد: ما در کشور پتانسیل بسیار بالایی داریم و بزرگ‌ترین آن ظرفیت کثیر منابع انسانی است که هم از لحاظ عِده هم از نظر عُده و هم به لحاظ کیفی بسیار بالاست؛ به طوری که ما همواره نگران فرار مغز‌ها بوده‌ایم. ایرانیان در هر کجا که باشند، در حوزه علم، حوزه اقتصادی و دیگر حوزه‌ها سرآمد هستند؛ چگونه می‌شود ما در داخل کشور خود نتوانیم از این عناصر خوب استفاده کنیم و به خارجی‌ها پناه ببریم و به آن‌ها متکی باشیم؟!
حسینی شاهرودی با بیان اینکه لازمه تغییر اراده ملی است، گفت: این اراده ملی باید از سطوح مسئولین طراز اول تا دستگاه‌های اجرایی، مقننه و قضائیه وجود داشته باشد و اراده بر این باشد که از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده شود؛ در غیر این صورت آب در هاون می‌کوبیم و عملا می‌بینیم رانت‌خواران و ویژه‌خواران به دنبال این هستند که دم ما را به دم اقتصاد جهانی خصوصا در کشور‌های غربی گره بزنند و کشور را به دنبال خود بکشانند و از این طریق بتوانند منابعی را به خود اختصاص دهند.

نبود شفافیت، ضعف بزرگ کشور
وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون نتوانسته‌ایم با اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان مقابله کنیم و اعتماد به خارجی‌ها را از میان ببریم، اظهار کرد: وقتی در کشور به دنبال شفاف‌سازی نیستیم و به قوانینی که در آن‌ها قید شده باید شفاف عمل کنیم بی توجه هستیم، حقوق شهروندی را از صفر تا صد برای همه ببینیم و نه فقط برای عوام، برای خواص هم حقوق شهروندی لازم است و عوام باید بدانند خواص از کجا آمده‌اند و چه می‌کنند، شرایط همین خواهد شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: افرادی که یک شبه صاحب ثروت‌های کلان می‌شوند، جز این نیست که از رانت‌ها و حمایت‌هایی که از سطوح بالا دریافت کرده‌اند، به اینجا رسیده‌اند. اگر ما نظام شفافیت را که قانون آن را داریم، در کشور جاری و ساری کنیم، طبیعتا می‌توانیم به نقطه‌ای دست یابیم که در آن هرکس به میزان تلاش و شایستگی‌های خود کسب درآمد کند. به این صورت جامعه ما جامعه‌ای هم‌گون و متناسب با جامعه ایرانی ـ. اسلامی خواهد بود.
مقام معظم رهبری ۲۹ بهمن ماه در دیدار با مردم تبریز «حرکت به سمت اشرافی‌گری»، «دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشر‌های ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» را نمونه‌های حرکت ارتجاعی خواندند و تأکید کردند: نخبگان جامعه حواسشان جمع باشد، مدیران کشور به‌شدت مراقب باشند و مردم هم با حساسیت، رفتار ما مسئولان و مدیران را تحت نظر داشته باشند تا اینگونه حرکات ارتجاعی در کشور اتفاق نیفتد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها