رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:
ما به دنبال چابک سازی اتحادیه ها هستیم و همینطور به فکر ادغام فعالیت های همگن می باشیم .
کد خبر: ۸۹۹۵۵۷۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در نشست خبری پرسمان پیشرفت و عدالت  بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به مشکلات خاص واحد های تولیدی گفت: امروزه دوره عمل و اجراست و مردم خواهان  عملی هستند که به صورت ملموس باشد.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه پس از تشکیل اتاق فکر در سال۹۳ ، توسعه استان بر روی صنعت مشخص شد و افزود: بر همین مبنا برنامه عملیاتی نوشته شد و فرصت‌ها و برنامه‌ها در این بخش مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه زنجان رتبه اول کشوری در ارزیابی را برای نخستین بار در سازمان صنعت،معدن و تجارت کسب کرده است، اظهار داشت: اگر برنامه های سازمان خوب پیش رود صد در صد خروجی خوبی را خواهد داشت .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته محدودیت‌هایی برای اعطای مجوزهای نانوایی بوده است، تصریح کرد: محدویت‌ها سبب رانت خواری می‌شود ولی خوشبختانه برداشتن مجوز نانوایی از سوی وزیر جدید صنعت سبب شد تا هر کسی که مایل به تاسیس نانوایی باشد مجوز بگیرد‌.

ناصر فغفوری از ۵۷ اتحادیه استانی بر اساس تعداد صنوف تقسیم شده خبر داد و افزود: ما به دنبال چابک سازی اتحادیه ها هستیم و به دنبال ادغام فعالیت های همگن می باشیم .

وی با اشاره به اینکه هیچ دخل و تصرفی در انتخابات فرد و یا افراد به عنوان هیأت مدیره اتحادیه‌ها نداریم، اظهار داشت: هیأت مدیره با انتخاب اعضا و بیشترین آرا در اتحادیه‌ها انتخاب می‌شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در بازاریابی و برند سازی دچار ضعف در واحد های تولیدی می باشیم، تصریح کرد: در تلاش بودیم با جوانانی که در رشته بازرگانی فعالیت دارند با کمک این جوانان درامر  بازریابی فعالیت هایی را آغاز نماییم.

ناصر فغفوری وی از شروع به کار کارخانه گلرنگ در پایان فروردین 97 خبر داد و افزود: سه کارخانه بزرگ مواد شوینده در زنجان از سال آینده شروع به کار خواهند کرد.

وی با بیان  تغییر رویکرد عرضه و تقاضا در جامعه خبر دادو اظهار داشت: امروزه رویکرد بازار عوض شده است و محصولاتی را تولید خواهیم نمود که بازار آن را نیاز دارد.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه فرش جایگاه ویژه‌ای در استان دارد و بعد از چاقو پرچمدار دوم استان ‌است تصریح کرد:تمام دار های قالی استان شناسنامه دار هستند.

وی با بیان اینکه در گذشته 24 هزار بیمه فرشباف در استان وجود داشت که خوشبختانه بعد از پایش این رقم به 11 هزار نفر بیمه در استان رسیده است خاطر نشان کرد: با رویه پایش کنونی به 7تا 8 هزار نفر خواهد رسید که شاغلین اصلی در این صنعت محسوب می‌شوند.

فغفوری با اشاره به اینکه در سال 1393 سی درصد واحدهای تولیدی استان غیرفعال بودند که این رقم در حال حاضر به 21 درصد رسیده است، اظهار داشت: از 21 درصد به 14 درصد به هیچ عنوان امکان بازگشت به چرخه تولید ندارند که یا توجیه اقتصادی نداشته و یا دیگر تبدیل به انبار شده‌اند. 

رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تا دی ماه سال جاری آماری از تعطیلی واحد های صنعتی نرسیده است ابراز کرد: 10 واحد صنعنی تاثیرگذار امسال به چرخه تولید برگشته است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه نسبت به شش سال گذشته بسیار مطلوب شده است و اکثر هیأت علمی‌های دانشگاه‌ها خود در کار تولید قرار دارند تصریح کرد:دیدگاه دانشگاه به بخش خصوصی باید اقتصادی باشد.

 

 

ارسال نظرات