انجمن آهن و فولاد چین:

تصمیم ترامپ در اعمال تعرفه واردات فولاد به آمریکا، «اقدام حمایت‌گرایانه احمقانه» است

انجمن آهن و فولاد چین تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تعرفه واردات فولاد را اقدامی احمقانه در حمایت از صنایع این کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۹۵۵۸۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸


به گزارش خبرگزاری بسیج،انجمن آهن و فولاد چین تصمیم کاخ سفید برای اعمال تعرفه وارداتی برای واردات فولاد به آمریکا، اقدام حمایت‌گرایانه احمقانه‌ای است.

این انجمن طی بیانیه‌ای آورده است: تصمیم اخیر آمریکا برای اعمال تعرفه گمرکی برای واردات فولاد به این کشور،‌ اقدامی احمقانه در حمایت از صنایع این کشور است؛ چراکه صادرات فولاد چین به آمریکا محدود است و اعمال این تعرفه‌ها می‌تواند تنها تولیدکنندگان فولاد در این کشور را بیش از پیش غیرقابل رقابت کند.

پکن در این باره از آمریکا خواسته است تا با خودداری از اعمال سیاست‌های حمایت‌گرایانه تجاری، از تشدید اوضاع بین دو کشور جلوگیری کند.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به تصمیم دولت آمریکا گفت: در حالی که آمریکایی‌ها اجرای طرح بازرسی ضددامپینگ و یا اعمال تعرفه‌های جدید را دنبال می‌کند، ما بارها موضع خود را در این زمینه بیان کرده‌ایم. ما به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که از اعمال سیاست‌های حمایت‌گرایانه تجاری فزاینده خودداری کنند و به اصول تجارت چند جانبه بین‌المللی پایبند باشند.

از سوی دیگر وزارت اقتصاد چین نیز نگرانی شدید خود را نسبت به مواضع تجاری آمریکا در قبال چین اعلام کرد.

یکی از اهداف اعمال تعرفه واردات فولاد افزایش قیمت فولاد وارداتی چینی به آمریکا بوده است. چین ۴۹.۲ درصد کل فولاد جهان را تولید می‌کند و آمریکا همواره تلاش کرده است تا واردات این محصول از چین را محدود کند.

ارسال نظرات