امام جمعه درگز در مراسم افتتاحیه مسابقات فوتسال جام مساجد شهرستان درگز اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین مسابقاتی ایجاد نشاط و مقدمه سازی برای نزدیک شدن به درگاه خداوند متعال است.
کد خبر: ۸۹۹۵۵۸۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در مراسم افتتاحیه مسابقات فوتسال جام مساجد درگز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه کسانی که با تلاش‌های خود باعث فعال شدن برنامه‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان شدند اظهار کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمن با راه اندازی جنگ نرم در تلاش است تا با ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانها، آن‌ها را از مسجد و ارزش‌های دینی دور کند.

وی افزود: در این میان وظیفه ائمه جماعت و فعالین فرهنگی مساجد مقابله با این هجمه‌ها از طریق برنامه ریزی و ایجاد وحدت و همدلی و عملی کردن شعار تحصیل، تهذیب و ورزش است.

امام جمعه درگز گفت: فعالیت‌های ما باید در راستای ایجاد نشاط جسمی و روحی برای جوانان و نوجوانان باشد؛ چه در قالب ورزش، چه در قالب تهذیب و خودسازی و چه در قالب تعلیم و آموزش.

حجت الاسلام ایروانی عنوان کرد: در همین راستا توانسته ایم تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان را با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج، حوزه علمیه، شبکه بهداشت و اورژانس اجتماعی جذب مسجد کرده و برنامه‌های نشاط آور زیادی را برای آن‌ها اجرا کنیم.

وی تبیین کرد: امروز اولین دوره از مسابقات جام مساجد سطح شهرستان در حال افتتاح شدن است و انشاءلله تصمیم داریم که این حرکت زیبا را تداوم بخشیده و در سال‌های آینده با توسعه و گسترش بیشتری برگزار کنیم.

امام جمعه درگز تشریح کرد: هدف از برگزاری چنین مسابقاتی ایجاد نشاط و مقدمه سازی برای نزدیک شدن به درگاه خداوند متعال است.

حجت الاسلام ایروانی تصریح کرد: در طول پنج ماه گذشته به همت مسئولین و عوامل اجرایی مساجد توانسته ایم مبلغی حدود چهار میلیون تومان را به عنوان هدیه برای جوانان شرکت کننده در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مساجد اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: برگزاری مسابقه خوب است؛ اما باید رقابت‌ها در عین دوستی و همدلی باشد تا در بین افراد ایجاد نشاط و شادی کند.

امام جمعه درگز اظهار کرد: ارتباط جوانان با مسجد باید به نحوی باشد که هم بتوانند مسائل درسی خود را پیگیری کنند، هم در حوزه فرهنگی و تربیتی فعالیت داشته باشند و هم به صورت گسترده و پر شور در مسابقات ورزشی شرکت کنند.

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: به تیم‌های برنده در مسابقات علاوه بر اینکه کاپ قهرمانی دریافت می‌کنند، جوایز بسیار نفیس و با ارزشی هم اهدا خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها