رئیس پلیس فتا زنجان:

عرضه سیم کارت‌های اعتباری بی‌هویت با تهدید جدی برای جامعه می باشد

کد خبر: ۸۹۹۵۶۳۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: اینترنت ‌و فضای مجازی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی می‌باشد که با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند. 

سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به سرقت اطلاعات شخصی کاربران توسط مجرمان سایبری گفت: مهمترین مانع برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربران، عدم انتشار و به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی و محرمانه است.

وی اظهار داشت: کاربران از ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود در گوشی‌های تلفن همراه پرهیز نموده و این اطلاعات را در حافظه‌های جداگانه و مطمئنی نظیر هارداکسترنال نگهداری و با رمزگزاری مناسب از اطلاعات محافظت نمایند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان تصریح کرد: عرضه سیم کارت‌های اعتباری بی‌هویت توسط برخی از اپراتورها با هدف تبلیغات‌، زمینه ساز بروز مشکلات و جرایم فراوانی از قبیل کلاهبرداری، سرقت‌های بزرگ شده و معضلاتی را برای جامعه ایجاد نموده و آسایش جامعه را با تهدید جدی مواجه نموده است.

وی با بیان اینکه یکی از شگردهای کلاهبرداران استفاده از  کپی کارت ملی یا شناسنامه سرقتی یا مفقود شده افراد برای دریافت سیم کارت می‌باشد، گفت: به کاربران و همشهریان توصیه می‌شود برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران در این حوزه با در دست داشتن کارت ملی به دفاتر پیشخوان دولتی مراجعه نمایند و از تعداد سیم کارت‌هایی که به اسم آنها در اپراتور ثبت شده اطلاع حاصل نمایند.

سرهنگ دوم آدینه‌لو در پایان گفت: از همشهریان و هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را  از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی گزارش نمایند و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرید.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار