سید ساجد یعقوبی
دبیر ستاد راهیان نور سپاه استان اردبیل در گفتگو با بسیج:
دبیر ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دوران 8 سال دفاع مقدس سند هویت ملت ایران است و یکی از کاربردی ترین روش ها با این سند هویتی معرفی و شناخت اردوهای راهیان نور است به این منظور برای آشنایی نسل جوان و نسل های بعدی جامعه مخصوصا دانش آموزان با ارزشهای دفاع مقدس و آرمانها و رشادت های شهدا اردوهای راهیان نور به مناطق های عملیاتی جنوب و غرب کشور برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۳۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

راهیان نور سند هویت ۸ سال دفاع مقدس است/ تلاش برای ارتقاء اردوهای راهیان نور

سرهنگ پاسدار صالح زارعی مسئول سازمان اردوی راهیان نور استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج اردبیل به اهواز گفت: دوران 8 سال دفاع مقدس سند هویت ملت ایران است و یکی از کاربردی ترین روش های  با این سند هویتی معرفی و شناخت اردوهای راهیان نور است به این منظور برای آشنایی نسل جوان و نسل های بعدی جامعه مخصوصا دانش آموزان با ارزشهای دفاع مقدس و آرمانها و رشادت های شهدا اردوهای راهیان نور به مناطق های عملیاتی جنوب و غرب کشور برنامه ریزی شده است.

وی گفت: دانش آموزان با حضور در این مناطق عملیاتی که یک روز مردان بزرگی در این سرزمین قدم برداشتند، به فرمایشات امام خامنه ای که فرومدند: "راهیان نور یک سنت حسنه است برای پیشگری از دو آسیب تحریف و فراموشی" لبیک گفتند.

زارعی ادامه داد: امروز دانش آموزان با مقام معظم رهبری عهد و پیمان بستند و با حضورشان در یادمان ها شهدا و مناطق عملیاتی یادو خاطره و نام شهدای والامقام را زنده نگه میدارند و در این راستا دانش آموزان در یک سفر معنوی 5 روزه حضور خواهند داشت و در این ایام از یادمان های استان خوزستان و مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند نمود.

وی تصریح کرد: زائران در روز اول در معراج الشهدای اهواز حضور پیدا میکنند و با شهدایی که تازه تفحص شده هستند تجدید میثاق می کنند و سپس از یادمان های عملیات ولفجر 8 منطقه عمومی اروند، یادمان عملیات های کربلای 4 و 5 در شملچه را زیارت می کنند و در روز سوم یادمان شهدای هویزه و همچنین مشهد شهید چمران در دهلاویه و همچنین قتلگاه 120 شهید مظلوم و شهید اهل قلم شهید آوینی را در فکه زیارت می کنند.

مسئول سازمان اردوی راهیان نور استان اردبیل افزود: اردوهای راهیان نور با راهیان نور سال های پیش متفاوت است و امسال تلاش برای ارتقاء اردوهای راهیان نور خواهیم کرد و بیشتر بر روی محتوی و اثر بخشی برنامه ها کار شده است و سعی شده که از مبدا تا مقصد برنامه های متنوعی برای عزیزان برنامه ریزی و اجرایی شود.

دبیر ستاد راهیان نور سپاه استان اردبیل با اشاره به اینکه اردوها بعد از کاروان های راهیان نور دانش آموزی ادامه خواهد داشت گفت: سازمان راهیان نور و رادویی سپاه حضرت عباس(ع) در خدمت کاروان های راهیان نور دانشجویی و سپس محلات عمومی که از 20 اسفند ماه شروع خواهد خواهیم بود و هم استانی ها و همشهریان اردبیلی با حضور خود در این مناطق عملیاتی یاد و خاطره شهدا را یاد و خاطره شهدا را گرامی خواهند داشت.

همچنین وی خبر داد: ثبت نام اردوهای راهیان نور در پایگاه مقاومت و بسیج محلات شروع شده و عزیزانی که شوق حضور در این سرزمین نور را دارند با مراجعه به این پایگاه ها و بسیج محلات نسبت به ثبت نام در این اردوها اقدام نمایند.

ارسال نظرات