خبرهای داغ:
شهردار تبریز از کاشت و توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال، از روز درختکاری در سطح شهر خبر داد و تاکید کرد: تدارک ویژه هفته منابع طبیعی، با مشارکت شهروندان، مقدمه با نشاطی برای آغاز برنامه‌های انبوه‌کاری فضای سبز در سال ۹۶ خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۶۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه‌های درختکاری سال ۹۶، از پانزدهم اسفند، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز و با مشارکت محلات و گروه‌های مختلف مردم‌نهاد آغاز می‌شود.
وی توزیع نهال رایگان را از جمله برنامه‌های شهرداری تبریز برای مشارکت‌ شهروندان خواند و افزود: شهروندان در طول هفته می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و با ارائه نشانی محله و مجتمع های مسکونی خود درخواست کاشت نهال بدهند.
شهردار تبریز با اشاره ضرورت‌ صرفه‌جویی و هزینه‌کرد اصولی در حوزه فضای سبز تاکید کرد: برنامه‌های درختکاری، با اولویت گونه‌های بومی، مقاوم و سازگار با اقلیم شهر انتخاب و تلاش شده بخش‌های مختلف فضای سبز، با مدیریت منسجم منابع آبی و اجرای روش‌های نوین آبیاری، بازده مطلوب داشته باشد.
شهین باهر همچنین از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پارک درون‌شهری تبریز در فاز فضای سبز پروژه پادگان خبر داد و افزود: عملیات فضاسازی و درختکاری، در بخش تفکیک‌شده پادگان قدیمی، در هفته منابع طبیعی آغاز می‌شود.
شهین‌باهر تصریح کرد:  با اجرای این طرح، ۱۰ هکتار از وسعت پادگان به همراه فضای مشجری که در این بخش واقع است، به فضای سبز محدوده مرکزی شهر اضافه می‌شود.

شهردار تبریز همکاری و همراهی شهروندان را شرط اساسی در فضای سبز پایدار و پویا توصیف و خاطرنشان کرد: نگهداری صحیح از فضای سبز و مشارکت آحاد شهروندان در فضای سبز محلات و شهرک‌های مسکونی ضروری بوده و زمینه‌ساز فضای سبز پایدار است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها