خبرهای داغ:
ياسر متانت
امام جمعه موقت تهران در كنگره مجتهد بي نشان گلپايگان
حجت الاسلام ابوترابي فرد،امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت اسلامی درسراسر دنیا در برابر کفر ایستادگی می کنند و این نشأت گرفته از دفاع مقدس ما بود، گفت: هر لحظه سنگری فتح می شود و این پیام روشن قرآن برای ایستادگی در مقابل کفر است.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۶۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی در کنگره شهید آیت الله محمدصادق صدوق گلپایگانی (مجتهد بی نشان) و ۳۷۲ شهید شهرستان گلپایگان که در آستانه مقدسه امامزادگان هفده تن و ناصربن علي(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر دفاع مقدس نبود،امروز انقلاب اسلامی، نماد اقتدار امت اسلام نبود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز حزب الله مقاومت اسلامی، جبهه مقاومت در عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین، فلسطین و سراسر دنیا در برابر کفر ایستادگی می کنند و این نشأت گرفته از دفاع مقدس ما بود، گفت: هر لحظه پیروزی جدیدی به دست می آید و سنگری فتح می شود و این پیام روشن قرآن برای ایستادگی در مقابل کفر است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک تهاجم دنیای استکبار در برابر نهال انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: هشت سال تهاجم دشمن، تهدیدها و فشارها، جریان نفاق داخلی و … دفاع مقدس را به نماد عظمت و بالندگی جمهوری اسلامی مبدل کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با خطاب قرار دادن حوزویان، دانشجویان، جوانان و مسئولان، خاطرنشان کرد: تمام دغدغه رهبر معظم انقلاب بر تفسیر این پیام الهی در حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ملت ایران و اسلام است که اگر شما با قدرت در برابر ستمگران بایستید، مطمئن باشید پیروزی از آن شماست.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: مبادا فشارها و تنگناها در عزم شما خللی وارد کند و احساس ضعفی کنید و تسلیم ظلم شوید.

وی با بیان اینکه شهدا و انقلاب اسلامی ترجمه روشن قرآن کریم هستند، گفت: شهدا در برابر فانتوم ها، میراژها، دلارهای نفتی عرب  و همه دنیای کفر،ایستادند و کمترین سستی به خود راه ندادند.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه به شخصیت والای شهید صدوق به عنوان شهدای پیشتاز این انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: ذات اقدس خداوند هر کالایی را نمی خرد و شیخ صدوق شاگرد مدرسه دین بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان جایگاه و نقش ایمان و عمل صالح برای تداوم راه شهدا و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دختران و مادران بدانند حجاب و چادر مشکی تداوم راه شهداست.

وی با اشاره به اینکه باید خانه ها را به نور ایمان و تقوا، مهر و دوستی نسبت به فرزندان نورانی کرد، بیان کرد: در قلب این خانه ها هستند که آن جوانان برومند تربیت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابي فرد با بیان اینکه محل کار، صندلی و … باید به نور و عمل صالح و خدمت به بندگان خدا نورانی شود، عنوان کرد: این راه تداوم دهنده راه شهداست و ما امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم جامعه ما، به عطر ایمان و اخلاق و خدمت به بندگان مزین شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به جایگاه گلپایگان كه  به عنوان شهرستانی است که مهد علما و بزرگان دینی است و در هدایت جامعه اسلامی نقش بسزایی داشته  اشاره كرد و گفت:آیت الله سید جمال گلپایگانی، آیت  الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی و دیگر آیات عظام حاج علی صافی گلپایگانی و حاج شیخ لطف الله صافی که همگی از این دیار بوده، مشعل های پر فروغی برای هدایت جامعه اسلامی بوده و هستند و در سایه قلم این بزرگان دینی، شخصیت های برجسته ای تربیت و به مقام شهادت نائل شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار