امام جمعه موقت شهرستان کلات:

مسئولین باید نسبت به رضایت عامه مردم اهتمام داشته باشند

امام جمعه موقت شهرستان کلات تاکیدکرد: مسئولین نباید از مردم جدا باشند و باید نسبت به رضایت عامه مردم اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۷۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجة الاسلام و المسلمین محمد صلاحیان در خطبه‌های دشمن شکن نماز جمعه شهرستان کلات با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان داشت: باید شرایط و زمینه‌های حل مشکلات اقتصادی کشور فراهم شود تا سیاست‌هایی جهت از بین بردن اینگونه مشکلات اتخاذ گردد.

امام جمعه موقت شهرستان کلات  افزود: مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام بعد از جمع آوری خراج، زکات، خمس و... در رابطه با اقتصاد چندین سیاست اصلی را اجرا می‌فرمودند؛ اولا کسب رضایت عامه در رابطه‌ی حکومت و مردم لذا در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک می‌فرمایند «ای مالک در کار‌ها و امور مردم به گونه‌ای بیندیش و دقت کن که والدین در رابطه با فرزندان عمل می‌کنند یعنی والدین نسبت به فرزندان مهربان هستند لذا مسئولین باید نسبت به مردم مهربان باشند و همچنان که والدین دوست ندارند هیچوقت از فرزندان خود دور باشند مسئولین هم نباید از مردم جدا باشند بلکه با آن‌ها و در میانشان زندگی کنند چه بسا سیره پیغمبرخاتم (ص) همینگونه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌های حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه نسبت به حکومت داری برای مالک خاطر‌نشان‌کرد: همانگونه حضرت علی (ع) فرمودند: ستون‌های دین و اجتماعاعات پر شور مسلمانان و نیرو‌های ذخیره دفاع عامه‌ی مردم هستند پس باید مسئولین و دولتمردان نسبت به مردم همیشه در صحنه اشتیاق داشته باشند تا بتوانند به مشکلات اقتصادی آن‌ها برسند.

امام جمعه کلات عنوان کرد: دومین مورد برای رونق اقتصادی شایسته سالاری است؛ بهترین شفاعت در گزینش مدیران و مسئولین شفاعت شایسته سالاری و با کفایتی و امانت‌داری است لذا انتخاب مدیر و مسئولی نباید معطوف به جناح‌بندی و حزب‌گرایی باشد بلکه گزینش آن‌ها بر اساس تخصص، و شایسته سالاری باشد در غیر اینصورت تنها مردم خسارت و ضرر خواهند کرد.

وی در پایان ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم و بارز این بانوی عزیز تربیت فرزندانی ولایت مدار بود همانگونه که به فرزندان خود توصیه کرده بودند که هیچوت امام حسن و امام حسین علیهم السلام را برادر صدا نزنند بلکه با لفظ سید و مولا مورد خطاب قرار می‌دادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها