برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سنندج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از روز ۱۳ تا ۱۸ اسفندماه جاری در سنندج برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۷۵۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  جلال قلعه شاخانی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: پس از تجربه موفق نمایشگاه بین‌المللی تهران در سال ۷۱ تصمیم گرفته شد که در استان‌ها نیز این نمایشگاه اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به‌اهداف نمایشگاه کتاب تصریح کرد: ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی، بالا بردن میزان سطح آگاهی جامعه و توسعه فرهنگی با عرضه مستقیم کتاب به جریان سازی فرهنگی کمک می‌کند.

وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب در استان در سال ۷۹ شروع به‌کار کرد و امسال نیز هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از روز ۱۳ تا ۱۸ اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های کردستان برگزار می‌شود.

قلعه شاخانی افزود: نمایشگاه کتاب موجب ایجاد شور و نشاط در حوزه فرهنگ می‌شود و امیدواریم به این موج آفرینی دست یابیم.

وی گفت: امیدواریم که رسانه‌ها در راستای موج آفرینی و ترغیب مردم در حوزه مطالعه و خرید کتاب کمک کنند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای ارتباط مستقیم مردم و ناشران بوده و نشان از تعامل و ارتباط سازنده بین این دو گروه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: توزیع مناسب و متوازن کتاب در سطح کشور با عنوان عدالت فرهنگی در سطح کشور از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی عنوان کرد: ۵۹ ناشر در سطح استان وجود دارد و در حال حاضر تنها ۳۹ ناشر به‌صورت جدی فعالیت دارند و از ابتدای امسال تاکنون ناشران ۲۸۰ عنوان کتاب از نویسندگان کردستانی چاپ کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: در ۱۱ ماهه نخسست امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، عنوان و تیراژ کتاب رشد ۳۰ درصدی داشته و حدود ۳۴۸ هزار و ۵۰۰ جلد نسخه کتاب چاپ شده است.

وی گفت: این نمایشگاه سه سال برگزار نشد و نسبت به سایر استان‌ها تعداد نمایشگاه‌ها کمتر بوده است و با توجه به نزدیکی پایان سال امیدواریم که خانواده‌ها تولیدات فرهنگی را در سبد خانوار خود برای سال جدید قرار دهند.

قلعه شاخانی افزود: در سطح کشور ۶۲۸ ناشر ثبت نام و ۳۳۸ ناشر نیز قبول شدند و ۲۳۰ غرفه در این نمایشگاه ایجاد شده تا ناشران، کتاب‌های خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۶۱ هزار و ۲۹۵ عنوان کتاب از تمام کشور در این نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: معمولا از هر عنوان کتاب ۵۰ جلد کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود و حدود ۳ میلیون و ۵۰ هزار جلد کتاب در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۱۴ ناشر از استان با ارائه دو هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب از ناشرین استانی و حدود ۴۱ هزار و ۹۰۰ جلد کتاب در این نمایشگاه شرکت دارند.

وی با اشاره به شرکت ناشران کردستان عراق در این نمایشگاه، تصریح کرد: از اقلیم کردستان ۱۴ ناشر با دو هزار و ۷۱۸ عنوان کتاب و ۴۱ هزار و ۸۵۵ جلد کتاب نسبت به عرضه کتاب در این نمایشگاه اقدام می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه هنگام برگزاری نمایشگاه کتاب، کتابفروش‌ها متضرر می‌شوند، گفت: در طرحی که با عنوان "نمایشگاهی به وسعت استان کردستان" انجام شده کتابفروشی‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند با تخفیف ویژه شرایط دسترسی علاقمندان به کتاب را به راحتی فراهم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در چهار نقطه پر‌ترافیک شهر سنندج از روز گذشته تعدادی از فعالان حوزه کتاب مستقر شده‌اند و راهنمایی‌های در رابطه با کتاب به علاقمندان و شهروندان سنندجی ارائه می‌دهند.

قلعه شاخانی با اشاره به تقویت مناطق حاشیه شهر افزود: در نواحی منفصل شهری و حاشیه شهر سنندج به صورت محدود اقدام به اهدای رایگان کتاب می‌کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات