شهریار زمانی نویسندۀ رمان‌های موفق «ناهید» و «خانۀ پدری» در رمان «آموزشگاه هُما» دست به نقد سیستم تعلیم و تربیت در دوران پهلوی دوم زده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۷۸۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این رمان فضای آموزشی و روابط ناسالم مدیریتی در دهۀ 50 شمسی به تصویر کشیده شده است و نویسنده ضمن روایت قصۀ زندگی پر فراز و نشیب سه دبیر آموزش و پرورش که دنبال تأسیس یک آموزشگاه هستند، به فعالیت‌های شهید باهنر در تربیت نسل انقلابی نقب زده است و تأثیر این جریان در آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌ها و مفاهیم دینی را در قالب یک روایت خوش‌خوان و سر راست بازگو کرده است.

این رمان سه شخصیت اصلی دارد، دو دبیر مرد و یک دبیر زن. این دبیران باسابقۀ آموزش و پرورش از جایگاه اداری و زندگی شخصی خود ناراضی هستند و می‌خواهند خود را در یک سیستم نابسامان که ضوابط بر روابط می‌چربد، بالا بکشند.

 

رمان آموزشگاه هُما زندگی شخصیت‌های اصلی رمان  را توأمان با شرایط  خاص سیاسی آن دوران روایت می‌کند و مخاطب با بخشی از اتفاقات تاریخ معاصر آشنا می‌شود. 

رمان آموزشگاه هُما به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی در 1000 نسخه چاپ و در روزهای پایانی سال 96 در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. قیمت این کتاب 256 صفحه‌ای 18000 تومان است.

ارسال نظرات