خبرهای داغ:
جانشین‌ مسئول سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه:

برگزاری پنجمین جشنواره فیلم "سکانس بیداری" در کنگاور

اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم کوتاه "سکانس بیداری" به همت سازمان بسیج هنرمندان استان در شهرستان کنگاور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۰۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، همایون زین‌الدین  از برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم کوتاه "سکانس بیداری" به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از هنرمندان بسیجی که آثار آن‌ها به مرحله نهایی راه یافته است، تجلیل به عمل می‌آید.

 

جانشین مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه بخش و در رشته‌ هنری فیلم، تصریح کرد: فیلم کوتاه بسیج ( در بخش‌های فیلم کوتاه داستانی، مستند، نماهنگ،‌ پویا نمایی)‌، فیلم‌نامه نویسی، حمایت از آثار (حمایت از ساخت 10 اثر سه الی پنج دقیقه‌ای با موضوع شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) از جمله بخش‌های این جشنواره استانی است.

 

وی محورهای موضوعی این مرحله از جشنواره را شامل بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ( ولایت و رهبری ، عدالت‌طلبی استقلال و آزادگی، استکبار ستیزی و دین باوری، ایثار، شهادت و مهروزی)، بیداری اسلامی و مقاومت ملل ( تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان حرکت‌های اسلامی، تجلیل از قیام و مقاومت مردم انقلابی)، انتظار، امید، آرمانگرایی و... بیان کرد.

 

این مسؤول مضمون‌های آیینی، اجتماعی (مبتنی بر اصول خانواده و اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی)،  مقابله با جنگ نرم شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های استکباری علیه کشور، تحقق شعار سال ( اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال را از دیگر محورهای پنجمین جشنواره فیلم بسیج هنرمندان استان کرمانشاه دانست.

 

وی موضوعاتی همچون افشای جنایت‌های گروهک تکفیری، زندگی ائمه اطهار و اهل بیت به ویژه نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در الگو سازی و نقش زن مسلمان در زندگی امروز، دفاع مقدس و تاثیر آن در استان ، شهرستان و یا در محل زندگی افراد و هنرمندان، معرفی ارزش های انقلاب اسلامی دفاع مقدس و های انقلابی و جهادی را از محورهای این جشنواره استانی برشمرد.

 

جانشین مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هر هنرمند حداکثر با سه اثر امکان شرکت در جشنواره را یافته است، گفت: مسئولیت های حقوقی آثار بر عهده امضا کننده فرم درخواست شرکت در جشنواره است. 

 

وی متذکر شد: فیلم هایی که در دوره‌های گذشته جشنواره فیلم کوتاه بسیج حضور داشته‌اند و قبل از شهریور سال قبل تولید شدند نمی‌توانند در این دوره شرکت کنند.

 

 این مسؤول با بیان اینکه نسخه اصلی هر فیلم بر روی یک نسخه DVD تحویل دبیرخانه شده است، گفت: طبق مقررات جشنواره آثار ارسالی بر روی DVD باید با فرمت قابل پخش در دستگاه DVD ضبط شده باشند.

 

این مسؤول از راهیابی 110 اثر فیلم از 100 هنرمند استان کرمانشاه به این مرحله از جشنواره فیلم بسیج هنرمندان استان کرمانشاه خبر داد و یادآور شد: آثار با استفاده از تجارب اساتید برجسته استان در رشته هنری فیلم، داوری شده که هریک از فیلم‌سازان و کارگردان‌های مطرح کشوری هستند.

 

وی با بیان اینکه در هر بخش از رشته‌های هنری سازمان بسیج هنرمندان، سه نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، تصریح کرد: آثار بیش از 20 نفر از هنرمندان بسیجی علاقمند به رشته فیلم به مرحله استانی راه یافته که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

 

زین‌الدین با اشاره به اینکه کیفیت اجرایی و آثار پنجمین جشنواره استانی فیلم کوتاه "سکانس بیداری" بسیار بالا است، افزود: استقبال خوبی از سوی هنرمندان این رشته هنری صورت گرفته، همچنین به دلیل حوادث زلزله اخیر استان، برگزاری جشنواره چندماه تمدید شد و نهایتا چهارشنبه هفته‌جاری یعنی 16 اسفندماه به میزبانی یکی از شهرستان‌های کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

این مسؤول گفت: جشنواره مذکور با حضور هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر، مسؤولان استانی، طلاب، بسیجیان هنرمند و... در 16 اسفندماه و در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کنگاور برگزار می‌شود.

 

جانشین مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از حمایت برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تامین اجتماعی استان، شهرداری کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کنگاور و... که در راستای تسریع و تسهیل در این مرحله از جشنواره به همت این دستگاه اجرایی مساعدت لازم را به عمل آوردند، تجلیل و قدردانی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار