خبرهای داغ:

زندگینامه طلبه شهید علی زبونی

همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشّفاء آزادگان خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۴۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، شهید والامقام انقلاب اسلامی علی زبونی در خانواده ای مذهبی در شهر سنقر کلیایی دیده به جهان گشود. وضعیت  خانواده او باعث شد از همان دوران کودکی با سختی انس گرفته و ضمن تلاش هم به تحصیل پرداخت. و هم دوش به دوش پدر زحمت کش خود کمک کار او باشد لذا قسمتی از و قت خود را صرف کمک به پدر می کرد که این روحیه را هم از مذهب و اعتقادات خود گرفته بود.

 

او از همان کودکی به همراه پدر به مسجد محله می رفت و علاقه شدید به مذهب و روحانیت داشت. بطوریکه در سال 1350 رشته تعلقات دنیا را رها نمود و به جرگه روحانیت پیوست و شروع به تحصیل علوم دینی نمود. همه او را بعنوان یک طلبه با فضیلت می شناختند و او با علاقه وافر، دروس ادبیات و معانی و بیان ومنطق را بپایان رساند. و شروع به آغاز اموختن فقه و اصول نمود.

 

او می گفت انسان به قران که توجه پیدا کند به اقیانوس مواج و بی کران می رسد که هر انسانی می تواند به اندازه وسع خود ازاین اقیانوس بهره برداری کند.

 

جوانی بسیار متواضع فروتن بود چهرای همیشه خندان داشت در اکثر مجالس مذهبی شرکت می‌جست شهید علی زبونی می‌گفت: انسان باید انجام هر کاری را برای رضای خدا در نظر داشته باشد حتی انسان باید کفشش را برای رضای خدا باز و بسته نماید

با شروع انقلاب اسلامی ایران در اکثر تظاهرات نقش فعالی داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی با تعهدی عمیق در صف برادران بسیج در آمد و چندی بعد مشتاقانه وارد گروه عملیات گردید و با پذیرش مأموریت‌های عملیاتی به کردستان و پاوه و سقز و بانه و کامیاران و نبرد با سپاه کفر و الحاد و عوامل ضد انقلاب و دمکرات و دیگر گروه‌های آمریکایی تعهد و علایق خود را نسبت به انقلاب اسلامی ثباتی بیشتر بخشید تا این که سرانجام با لبیک به ندای رهایی بخش حسین(ع) زمان امام خمینی رهبر انقلاب راهی جبهه نور علیه ظلمت گردید او سراپا عشق و ایمان با مزدوران کافر بعثی می‌جنگید تا این که پس از روزها نبرد و ستیز بی‌امان با دشمنان انقلاب اسلامی و درهم کوبیدن نیروی خصم در عاشورای 10/7/ 1359 در قتلگاه تنگه حاجیان و در کربلای گیلانغرب به افتخار شهادت نائل آمد.

شهید به اهل بیت علیهم السلام مخصوصا امام حسین (ع) عشق می ورزید و علاقه خود را در ایام شهادت و یا ولادت اهل بیت نشان می داد. مخصوصا در ایام محرم با حضور خود در هیئت ها و مجالس عزاداری امام حسین(ع) و مداحی علاقه خود را بروز میداد.ذکر زبانش حسین حسین بود.

فرازی از وصیتنامه شهید:

سلام بر پیامبر بزرگ اسللام حضرت ختمی مرتبت محمد(ص) و جانشینان آن حضرت و سلام بر مؤمنان راستین در همه ادوار و زمان‌ها و سلام بر بت‌شکن زمان حضرت امام خمینی بزرگ پرچمدار نهضت نبوی در عصر حاضر، مطلبم را با سلام بر همه خوبان شروع کردم و به رسالت انبیاء الهی و رسالت حضرت محمد بن عبدالله(ص) به عنوان آخرین فرستاده الهی و به امامت جانشین بلافصل آن حضرت امیرمؤمنان علی‌بن ابی طالب(ع) و فرزندانش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و امام علی بن الحسین (ع) و امام محمد بن علی باقر العلوم (ع) و امام جعفر صادق (ع) و امام موسی کاظم (ع) و امام علی بن موسی الرضا ( ع ) و امام محمد بن علی الجواد ( ع) و امام علی بن محمد الهادی ( ع) و امام حسن بن علی العسگری( ع) و امام حاضر و زنده و حاکم بر قلوب مومنین نجات دهنده بشریت از گمراهی و عدالت گستر حقیقی حضرت مهدی (عج) و به قرآن کریم نسخه نجات بخش و هدایت کننده انسان‌ها اقرار می نمایم.

معتقدم در پرتو عنایات حضرات معصومین (ع) انقلاب اسلامی پیروز شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران مقدمه هدایت امت اسلامی می دانم. امت اسلامی ایران، بدانید پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران مقدمه هدایت امت اسلامی و بشریت است قدر این حقیقت گران قدر را بدانید نظام مقدس اسلامی حاصل زحمات انبیاء و اولیا الهی و مومنین و علما اسلام در طول تاریخ است.

خدا را شاکریم که در عصر زندگی ما این انقلاب رخ داد و پیروزی حاصل شد.

پس همه باید پاسدار باشیم و این پیروزی آغاز راه است راهی پر فراز و نشیب که لازم است بر تداوم آن استقامت داشته باشیم؛ بدانید دشمنان اسلام هرگز دست از دشمنی و خصومت با شما بر نخواهد داشت یقینا دشمن زحمات و مشکلات زیادی را در سر راه انقلاب اسلامی ایجاد خواهد کرد، پس با عزمی استوار و استقامت و پایداری را ادامه دهید و توطئه های دشمن را بشناسید و بدانید تنها راه پیشرفت النقلاب استقامت و پاسداری است.

من از خدا می خواهم در این راه ما را یاری فرماید تا از صراط مستقیم خارج نشویم و من از خدا برای خود شهادت در راه خودش را طلب می کنم که تنها راه سعادت، ایمان به خدا و شهادت فی سبیل الله است.

علی زبونی پاسدار انقلاب اسلامی

و سرباز روح الله

 

ارسال نظرات