سید ساجد یعقوبی
مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل:
مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: از ظرفیت جهاددانشگاهی در اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی و اشتغال پایدار روستایی استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۶۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

جهاددانشگاهی در اجرایی شدن طرح اشتغال فراگیر روستایی به دولت کمک کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آرام حلیم یکشنبه 13 اسفند با بیان این مطلب در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل و با اشاره به اینکه اردبیل جز استان های کم برخوردار و توسعه نیافته در کشور است افزود: خوشبختانه در سال های اخیر، فعالیت خوبی در راستای توسعه و اشتغال روستایی شکل گرفته است اما با این وجود این حوزه به تلاش بیشتری نیاز دارد.

وی سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه از سوی دولت برای ایجاد اشتغال پایدار فراگیر روستایی و توانمندسازی نیروی انسانی این روستاها را یادآور شد و تصریح کرد: موسسات پژوهشی و آموزشی همچون جهاددانشگاهی می توانند در اجرایی شدن این طرح به دولت کمک کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل مهاجرت را یکی از عوامل به وجود آمدن بیکاری و آسیب های اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: با ایجاد امکانات رفاهی و زیرساخت های لازم برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستاها می توان از میزان مهاجرت به شهر و توسعه حاشیه نشینی جلوگیری کرد.

در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از آمادگی این نهاد برای همکاری با استانداری اردبیل برای اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی و بررسی آسیب های حاشیه نشینی خبر داد و اضافه کرد: با تقویت و ایجاد فرصت های شغلی موجود و جدید، زمینه ماندگاری روستاییان در روستاها فراهم و  زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستاها فراهم می شود.

مهران اوچی اردبیلی تلاش برای ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی را رویکرد اصلی فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مراکز جدیدآموزشی و تحقیقاتی در شهرستان های استان، سعی داریم زمینه مهارت‌آموزی و بسترسازی برای اشتغال فراگیران و کارآفرینی را فراهم نماییم.

وی ظرفیت های استان در زمینه گردشگری،  کشاورزی و طبیعی برشمرد و  افزود: مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاددانشگاهی اردبیل می تواند با همکاری اداره کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استان  در زمینه توسعه پایدار و اشتغال فراگیر روستایی ورود نماید.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب های گیاهان دارویی کشور است اضافه کرد: این واحد با راه اندازی مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی در این عرصه وارد شده است.

ارسال نظرات