آسیب‌شناس اجتماعی در گفتگو با «بسیج»:
یک آسیب‌شناس اجتماعی به اهمیت امور تربیتی اشاره کرد و گفت: اگر در زمینه امور تربیتی دچار غفلت شویم، انحرافات اخلاقی و القای شبهه‌های دینی، فرزندان ما را دچار بحران هویت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۹۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
مجید ابهری آسیب‌شناس اجتماعی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص «وضعیت امور تربیتی دانش‌آموزان و اقدامات آموزش و پرورش»، اظهار داشت: مدرسه بعد از خانواده دومین عرصه تکمیل شخصیت و تربیت فرزندان جامعه است.

وی ادامه داد:‌ شکل‌دهی به بینش و نگرش فرزندان در مدرسه صورت می‌گیرد و اولین پایه‌های ارزش‌مداری در این مکان پی‌ریزی می‌شود.

این آسیب‌شناس اجتماعی یادآور شد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهادی به نام امور تربیتی در مدارس تشکیل شد که متأسفانه با کمبود امکانات و ضعف حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، قادر به اجرای تمام مأموریت و هدف‌های خود نشد.

ابهری بیان داشت: امروز با توجه به جنگ نرم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در موضوع مهندسی جنگ نرم و پیشگیری و مقابله با آن، باید دو محور در مدارس به ویژه در دبیرستان‌ها به اجرا در آمده و بودجه اجرایی آن تهیه و مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین محور، این است که امور تربیتی در قالب آموزش مهارت‌های زندگی و تعالیم دینی با امکانات جدید صورت گیرد و دومین محور، مشاوره در امور اجتماعی زندگی به ویژه در دوران بلوغ و بعد از آن است؛ چرا که متأسفانه امروز برای هر 15 دانش‌آموز، یک ساعت مشاوره در نظر گرفته شده است و با عنایت به فعالیت‌های تخریبی در فضای مجازی، اگر دچار غفلت از آموزش‌های یادشده شویم، انحرافات اخلاقی و القای شبهه‌های دینی فرزندان ما را دچار بحران هویت و گسست نسل‌ها خواهد کرد.

این آسیب‌شناس اجتماعی متذکر شد: خانواده با امید مدارس و رسالت آن فرزندان خود را راهی این مراکز آموزشی می‌کنند و آموزش و پرورش در مسیر اجرای رسالت انقلابی و تاریخی خود، باید به پیشنهادات نخبگان دلسوز و ولایت‌مدار توجه کرده و آنها را به اجرا در آورد.
ارسال نظرات