معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال دولت دهم با اشاره به اینکه یک مسئول چگونه می تواند میلیاردر شود،گفت:اگر طرح "اعاده اموال نامشروع" اجرایی شود سرمایه های اجتماعی از دست رفته می تواند جبران شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۹۰۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر لبافی، معاون اسبق توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح "اعاده اموال نامشروع" گفت: اصل طرح بسیار خوب است، اجرای این طرح برای حاکمیت،دولت و قوه های مختلف هزینه و احتمال تنش وجود دارد. بدون شک افرادی که اموالی را به دست می آورند طبیعتاً به منبع های قدرت وصل هستند، وگرنه نمی شود یک فرد یک جایگاهی را داشته باشد و عملاً دست اندرکار هم نباشد.

 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال دولت دهم با بیان اینکه اگر حاکمیت پشت این طرح ایستادگی کند قطعاً برای کشور مفید است، گفت: اگر این طرح اجرایی شود سرمایه های اجتماعی ازدست رفته می تواند جبران شود. یکی از نگاه هایی که امروز مردم دارند این است که چطور ممکن است مسئولی با داشتن سابقه کاری 20ساله  امروز میلیاردها تومان ثروت اندوزی کرده است.

 وی بیان کرد: اگر کسی یک مسئول دولتی بوده است به صورت طبیعی یک حقوق دریافت کرده است و در کنار مسئولیت خود کار اقتصادی انجام نداده است، چگونه می تواند میلیاردر باشد. اگر هم مدیر دولتی بوده است و کنار آن کار اقتصادی انجام می داده است که کلاً ممنوع بوده است. بنابراین اگر این طرح اجرایی شود می تواند آورده های خوبی به نفع فقر و اشتغال داشته باشد.

 لبافی اظهار داشت: برای بازگشت اعتماد ملی و سرمایه اجتماعی یکی از اقدامات اجرای همین طرح است. اینکه یک مسئول طی یک دوره مسئولیت چگونه میلیاردر می شود موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. برای مردم این موضوع جالب است که بدانند چگونه می‌شود مسئولی در حالی که تنها یک مسئولیت دارد  میلیاردر شود.

ارسال نظرات