عضو هیئت مدیره انجمن طراحان لباس ایران مطرح کرد:
عضو هیئت مدیره انجمن طراحان لباس ایران، نقش طراحان در توسعه صنعت مد را مهم دانست و افزود: اگر ایده طراحان، بازار و فرهنگ بومی را در نظر داشته باشیم می توانیم شاهد نتایج مطلوب در ارائه مد باشیم.
کد خبر: ۸۹۹۵۹۰۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه "گفت و گوی فرهنگی" رادیو گفت و گو با موضوع مشکلات صنعت مد و تاثیر آن بر جلوه نمایی بازیگران و چهره های مشهور و با حضور مینو پدرام عضو هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، طراح لباس، دبیر جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان و مدرس دانشگاه روانه آنتن شد.

پدرام در ابتدای مطلب و در رابطه با دلایل دیده نشدن کار طراحان داخلی کشور اظهار کرد: هر مُد دورانی دارد که توسط طراحان ارائه می شود. برخی از مد ها ماندگارتر و برخی مد ها زودگذر هستند. بهترین روش برای نشان دادن مد سلبریتی ها هستند که البته این روش هم می تواند مثبت باشد و هم می تواند آسیب های فرهنگی را به جامعه وارد کند.

  این مدرس دانشگاه نقش طراحان در توسعه صنعت مد را بسیار مهم دانست و افزود: اگر زیربنای کار را تفکر و ایده طراحان بدانیم و بازار و فرهنگ بومی خود را هم در نظر داشته باشیم می توانیم شاهد نتایج مطلوب در ارائه مد باشیم.

عضو هیئت مدیره انجمن طراحان لباس ایران خاطرنشان کرد: طراحان تا چند سال گذشته دیده نمی شدند و نقش آنها در صنعت مد و بازار بسیار کم رنگ بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به قرار گرفتن ما در عصر ارتباطات و توسعه رسانه ها و فضای مجازی تاثیرپذیری زیادی از مد دنیا داریم اما باید به بومی سازی آن نیز توجه کرد که به نطر می رسد باید توسط طراحان ایرانی انجام شود.

این طراح لباس بیان داشت: خوشبختانه طراحان ما در صنعت و تولید نقش خود را آغاز کرده اند و به خوبی در این عرصه پیش می روند.

پدرام تصریح کرد: برای موفقیت در عرصه صنعت مد و بازار مد در ایران باید طراحان داخلی را باور کنیم و علاوه بر آن بحث فرهنگ سازی آن را نیز جدی بگیریم.

 دبیر جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان عنوان کرد: دانشگاه های ما هنوز نتوانسته اند خروجی لازم برای صنعت مد و بازار و مخاطبان و نیز انگیزه برای دانشجویان در این زمینه ایجاد کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران مطرح کرد: باید از مسئولان  در رابطه با افزایش رشته های مرتبط و تخصصی با مد مطالبه بیشتری کرد. البته وزارت علوم و تحقیقات دانشگاه های مختلف را مکلف به بازنگری دروس می کند و امیدوارم این اقدامات به خوبی انجام شود و نتیجه بخش باشد.

 

 

 

 

ارسال نظرات