علی اصغر ملکی گفت: طی سه هفته گذشته شاهد افزایش هزار تا ۲ هزار تومانی قیمت گوشت بوده ایم که در تلاشیم در دو هفته پایانی سال که تقاضا به صورت قابل توجهی افزایش می‌یابد تغییر قیمت آنچنانی نداشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۹۵۹۳۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اصغر ملکی  در خصوص تامین گوشت مورد نیاز بازار در روز‌های جاری با توجه به افزایش تقاضا گفت: برخی از گوشت گوسفندی مورد نیاز جامعه در فروشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود که امکان دارد که این گوشت‌های به اصطلاح تنظیم بازاری باشند که با قیمت مصوب ۳۳ هزار تومان عرضه می‌شود و اگر گوشت‌های غیر تنظیم بازاری باشند با ده درصد کاهش قیمت از سطح بازار و با قوانین مخصوص به خود به فروش خواهند رسید.

وی افزود: گوشت‌های وارداتی در سایر مراکز فروش منتخب که بیشترین میزان توزیع این گوشت‌ها در سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز به قیمت ۳۳ هزار تومان به متقاضیان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی اعلام کرد: این گوشت‌ها گرم هستند که درکشور‌های آسیای میانه و استرالیا ذبح شده و طی ۷۲ ساعت با هواپیما به کشور خودمان منتقل می‌شوند.

ملکی عنوان کرد: گوشت گوسفند‌هایی که در داخل کشور ذبح می‌شوند با قیمت ۳۸ الی ۳۹ هزار تومان به دست مغازه دار می‌رسد که مغازه‌داران نیز با ده درصد سود به قیمت ۴۳ هزار تومان شقه بدون دنبه را به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به افزایش هزار تا ۲ هزار تومانی قیمت گوشت در سه هفته گذشته بیان کرد: در تلاشیم در دو هفته پایانی سال که تقاضا به صورت قابل توجهی افزایش می‌یابد تغییر قیمت آنچنانی نداشته باشیم، این در صورتی است که افزایش جزئی قیمت در این روزها طبیعی است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در توضیح تدابیر صورت گرفته برای تنظیم بازار شب عید گفت: تدابیر مربوطه امور پشتیبانی دام و تنظیم بازار اندیشیده که از نمونه آن‌ها می‌توانیم به افزایش واردات و ذخیره سازی اشاره کنیم.

ملکی در خصوص توزیع گوشت در دو هفته ابتدایی سال ۹۷ گفت: با توجه به شرایط و افزایش تقاضا عرضه گوشت در تمام میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، صنایع بسته بندی و مغازه‌های منتخب که با بنر از سایر مغازه‌ها تفکیک شده اند عرضه خواهند شد.

ارسال نظرات