عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با«بسیج»:

خروج زنان از کشور بدون اذن همسر خلاف قانون وشرع است/تصویب چنین قانونی بنیان خانواده را متزلزل خواهد کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر خانمی بدون اجازه همسر خود به خارج از کشور سفر کند پایه های آن خانواده متزلزل می شود و طبیعتاً خود زنان هم با این مسئله مخالفت خواهندکرد.
کد خبر: ۸۹۹۵۹۶۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه روند قانونی کردن خروج زنان از کشور بدون اذن همسر باید به صورت پلکانی صورت بگیرد و فرهنگ آن در کشور جا بیفتد اظهار داشت: قانون اساسی در کشور ما طبق مبانی حکومت اسلامی و شرعی و دینی بناگذاری شده است.

وی افزود: شورای نگهبان نیز با آنچه که در قوانین، خلاف قانون اساسی و شرع باشد مخالفت می کند. لذا قوانین ما بر مبنای شرع است و مشکلی از این جهت ندارد.

نماینده مردم نی ریز و استهبان خاطرنشان کرد: هر حکمی غیر از این روند باشد برای نظام جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در اسلام محدودیت هایی وجود دارد در حقیقت به نفع کیان خانواده و زنان جامعه ما است. طبیعتاً اسلام محدودیتی برای کار و فعالیت های اجتماعی زنان قائل نشده اما تناسب فعالیت ها امری عقلایی است و دین هم آن را تایید می کند.

مسعودی عنوان کرد: مطالبات اصلی زنان باید طبق قانون اولویت بندی شود اما خروج زنان از کشور طبق عرف و شرع و قانون و بافت فرهنگی اجتماعی جامعه ما به کیان خانواده ضربه می زند.

وی یادآور شد: اگر خانمی بدون اجازه همسر خود به خارج از کشور سفر کند پایه های آن خانواده متزلزل می شود و طبیعتاً خود زنان هم با این مسئله مخالفت خواهندکرد. قانونی که نتیجه آن تزلزل خانواده باشد را نمی توان گذراند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار