معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری:

۴۴ پروژه اقتصادی اولویت‌دار در لرستان شناسایی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: اکنون ۴۴ پروژه اقتصادی اولویت‌دار در استان شناسایی‌شده که باید همه دستگاه‌های مسئول زمینه را برای تعیین تکلیف نهایی آن‌ها مهیا کنند.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۰۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید ۱۱ واحد تولیدی که با بانک‎ها، اداره مالیاتی یا تأمین اجتماعی مشکل داشتند مطرح و موردبررسی قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه تصمیمات لازم در رابطه با حل مشکلات آن‌ها گرفته شد، گفت: همچنین ۱۱ طرح با مبلغ ۴۸ میلیارد تومان سرمایه‎گذاری مصوب شد که از روش‌های مختلف قانونی مراحل معرفی به بانک‎ها و بقیه کار‌های آن‌ها انجام می‎شود.

امیری از احداث واحد‌های شن و ماسه کوهی در سه شهرستان خرم‎آباد، سلسله و دورود خبر داد و افزود: این واحد‌ها که از رودخانه‎ شن و ماسه برداشت می‎کنند قرار شد سایت‎هایی برای آن‌ها تعیین و در آنجا مستقر شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه این واحد‌های تولیدی اتحادیه یا انجمن تشکیل می‎دهند که مدیریت و زیرساخت‎های آن‌ها توسط خودشان فراهم می‎شود، بیان داشت: با همکاری دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی‌شده حداکثر تا پایان نیمه اول سال ۹۷ این واحد‌های تولیدی که در آلودگی شهر‌ها نقش دارند و شن و ماسه استاندارد تولید نمی‎کردند به محل‎های تعیین‌شده منتقل شوند.

امیری با اشاره به تأکید استاندار به بحث جلب و جذب کمک‎ها و مشارکت‎ هلدینگ‎های کشوری و شرکت‎های دولتی در بحث سرمایه‎گذاری در استان اظهار داشت: طبق قانون حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‎ها قرار شد واحد‌هایی که ممکن است در معرض خطر بوده یا مشکلاتی دارند، شناسایی و به کارگروه ملی معرفی شوند تا از طریق وزارتخانه صنعت و معدن و کار و رفاه اجتماعی به کمیته مربوطه معرفی و مراحل حمایت قانونی از آن‌ها انجام شود.

وی بابیان اینکه پارسیلون مراحل مقدماتی خود را طی می‎کند و توسط تعدادی از بانک‎هایی که قبلاً مطالبات داشتند تفاهم‌نامه‌ای تنظیم‌شده که از طریق این بانک‎ها بیایند سرمایه‎گذاری کنند، افزود: پارسیلون هم‌اکنون با مشکل قانونی روبرو شده که توسط استاندار در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: برای سه‌شنبه با حضور استاندار پیش‌بینی‌شده که جلسه‎ای با رئیس بانک مرکزی یا معاون آن داشته باشیم و مشکل سرمایه‎گذاری بانک‎ها در تولید را که به‌نوعی در برخی قوانین ممنوع شده‌اند را رفع کند تا بانک‎ها بتوانند به این سرمایه‎گذاری در پارسیلون تداوم بدهند.


امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر برای پارسیلون هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و حقوق و مزایای کارکنان و کارگران آن پیش‌بینی‌شده که قابل پرداخت است، عنوان کرد: حساب این واحد تولیدی که توسط سازمان تأمین اجتماعی مسدود بوده امروز باز شد و مدیرعامل آنجا می‎تواند نسبت به پرداخت حقوق و مزایای کارگران اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: البته بنیاد برکت ۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه برای مشارکت اقتصادی در استان داشته که باید سازمان صنعت، معدن و تجارت شرایط را برای ایجاد ارتباط سرمایه‌گذاران با این مجموعه مهیا کند.
امیری با اشاره به مشخص شدن ۴۴ پروژه اولویت‌دار اقتصادی لرستان، افزود: اکنون ۴۴ پروژه اقتصادی اولویت‌دار در استان شناسایی‌شده که باید همه دستگاه‌های مسئول زمینه را برای تعیین تکلیف نهایی آن‌ها مهیا کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار