خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش گفت: از طریق ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش می‌توان از ظرفیت حوزه علمیه نهایت بهره‌برداری را داشت تا دانش‌آموزان در زمینه پژوهش و تربیت دینی پرورش پیدا کنند بنابراین تقویت این ستاد در دستور کار است.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۳۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
تقویت ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمحمد بطحایی در نشست فصلی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در جمع مدیران و معاونان وزارتخانه و حوزه‌های علمیه که در قم برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از برنامه‌های دولت شامل تحولات در حوزه محتوا‌های آموزشی است که سند تحول در این زمینه راهکار‌ها را ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به الگوی ایرانی اسلامی از دیگر موارد مطرح شده در سند است به طوری که بر این اساس دانش‌آموزان بر اساس اقتضائات محیط بیرونی تربیت می‌شوند که این امر در افزایش انگیزه‌ها مؤثر است.

وزیر آموزش و پرورش تغییر روش و مدیریت آموزش و پرورش را از دیگر مباحث ذکر کرد و گفت: ارائه روش‌های جدید برای ادامه کار از موارد ضروری است. باید برنامه‌هایی در زمینه استفاده بهینه از نیروی انسانی در دستور کار قرار گیرد، زیرا ۷۰ درصد نیروی انسانی مدرک کارشناسی و بالاتر دارند.

وی عنوان کرد: اکنون در مقررات، انعطافی مشاهده نمی‌شود در حالی که باید این پیچیدگی‌ها کاهش پیدا کند و در برخی مقررات انعطاف را شاهد باشیم.

بطحایی با اشاره به اهمیت ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در ارائه فعالیت‌ها گفت: از این طریق می‌توان از ظرفیت حوزه علمیه نهایت بهره‌برداری را داشت تا دانش‌آموزان در زمینه پژوهش و تربیت دینی پرورش پیدا کنند بنابراین تقویت این ستاد در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مراکز مشاوره از دیگر برنامه‌های در دستور کار است که از طریق سازمان و حوزه‌های علمیه این امر پیگیری می‌شود تا در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها در بین دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها اقدامات مناسبی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: معلمان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تدوین منابع درسی و آموزشی مشارکت داده می‌شوند تا بتوان بهترین استفاده از ظرفیت‌ها انجام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها