خبرهای داغ:
معاون فرهنگی مراسم اعتکاف گفت: زمان‌بندی ثبت نام مراسم اعتکاف ۱۲ الی ۲۵ اسفندماه خواهد بود و پس از ثبت نام متقاضیان دو مسجد را انتخاب کرده و قرعه‌کشی می‌شود و به وسیله سایت مشخص می‌شود که کدام مسجد برای آن‌ها انتخاب شده است.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۴۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
۱۴ هزار نفر در اعتکاف قم شرکت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سید باقر تکیه‌ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری پنجمین جشنواره جامع بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف که در سالن جلسات صداو سیما برگزار شد اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف به مرکزیت مسجد امام حسن عسکری (ع) در ۲۴ مسجد قم و حومه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حداقل سن حضور در مراسم اعتکاف برای برادران ۱۸ و برای خواهران ۱۶ سال است، افزود: مراسم معنوی اعتکاف با ظرفیت ۱۴ هزار نفر در قم برگزار می‌شود که از این تعداد ۷ هزار خواهر و ۷ هزار برادر و ۱۰۰۰ خادم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مراسم اعتکاف قم تصریح کرد: زمان بندی ثبت نام مراسم اعتکاف ۱۲ الی ۲۵ اسفندماه خواهد بود و پس از ثبت نام متقاضیان دو مسجد را انتخاب کرده و قرعه کشی می‌شود وبه وسیله سایت مشخص می‌شود که کدام مسجد برای آن‌ها انتخاب شده است.

تکیه‌ای بیان کرد: اعتکاف سنت رسول اکرم (ص) است که بستر خوبی برای تربیت مدیران جامعه اسلامی است، توجه و بازگشت به دعا به عنوان یک اصل در عبادت است و در طول سه روز معتکفین به سمت صحیفه سجادیه هدایت می‌شوند و در این سه روز حداکثر بهره‌برداری از این کتاب داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف گفت: مراسم مناجات در نیمه شب برگزار می‌شود و توجه به قرآن کریم جلسات تخصصی قرآن و آموزش و ختم این کتاب الهی و همچنین برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه ختم صلوات برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مراسم اعتکاف قم گفت: اعلام نتایج پذیرفته شدگان در اعتکاف همزمان با پنجم فروردین ماه سال جاری از طریق پیامک و سامانه ثبت نام اعتکاف صورت می‌پذیرد و زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب، ۱۱ الی ۱۳ فروردین ماه ۹۷ مصادف با (۱۳ الی ۱۵ رجب) است.
ارسال نظرات