مدیرکل کتابخانه های عمومی زنجان:

اجرای طرح کتابخانه گردی جهت آشنایی با کتابخانه های عمومی

طرح کتابخانه گردی با هدف آشنایی مسئولین و عموم مردم با خدمات و فعالیتهای کتابخانه های عمومی اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۹۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کتابخانه های عمومی زنجان در چهارمین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک پیشاپیش ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و سالروز تاسیس نهادکتابخانه های عمومی کشور، با اشاره به موضوع کتابخانه گردی 17 اسفند، گفت: امسال برای اولین بار روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه، مصادف با شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور طرح کتابخانه گردی همزمان با سراسر کشور در 12 کتابخانه عمومی استان نیز اجرا می شود.

نیکبخش از کتابخانه های عمومی احمد مهدوی و سید افضل موسوی شهرستان زنجان، علامه طباطبایی شهرستان ابهر، کوثر شهرستان خرمدره، شهید رجایی شهرستان ماه نشان، مولوی شهرستان ایجرود، فجر شهرستان خدابنده، ولیعصر شهرستان سلطانیه،شهید بهشتی شهرستان طارم به عنوان کتابخانه های مورد نظر استان زنجان برای طرح کتابخانه گردی نام برد.

وی افزود: در این طرح مدیران استان و شهرستان، ائمه محترم جمعه و جماعت ، استانداران، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و روستا، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها و گروه‌های مرجع و نخبگان، خیرین،  اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، ورزشکاران و عموم مردم با حضور در کتابخانه های عمومی مورد نظر با خدمات کتابخانه ها آشنا شده و همان روز طرح عضویت رایگان مراجعین و بازدیدکنندگان محترم  نیز در کتابخانه های مشخص شده استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: طرح کتابخانه گردی با هدف آشنایی مسئولین و عموم مردم با خدمات  و فعالیتهای کتابخانه های عمومی  اجرا می شود.

نیکبخش افزود: امیدواریم با تلاش و همت کارشناسان، روسای شهرستانها و مسوولین و کتابداران محترم کتابخانه های عمومی، این طرح بتواند حرکت موثری در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و شناسایی و اطلاع رسانی خدمات و فعالیتهای کتابخانه ها باشد.

وی اظهار داشت: از عموم مردم فرهنگ دوست و نیز مدیران و مسوولان محترم و علاقه مندان به  حوزه کتاب و کتابخوانی دعوت می شود روز پنج شنبه 17 اسفند ماه با حضور در کتابخانه ها و مشارکت در این طرح فرهنگی با خدمات و فعالیتهای کتابخانه های عمومی آشنا شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان به برگزاری هشتمین جشنواره اهدای کتاب و اهدای دانایی در اسفند ماه سالجاری در کتابخانه های عمومی استان اشاره و تصریح کرد: در راستای ترویج سنت حسنه اهدای کتاب در بین عموم مردم و نیز ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی طرح اهدای کتاب و اهدای دانایی اسفند ماه در کتابخانه های عمومی استان زنجان اجرا می شود فلذا عموم مردم استان می توانند با حضور در کتابخانه ها و با اهدای کتاب، گام موثری در ترویج فرهنگ اهدای کتاب و ارتقای فرهنگ کتابخوانی بردارند.

گفتنی است، جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با حضور مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان، معاونین ،کارشناسان ستادی و روسای ادارات شهرستانهای تابعه و با محوریت طرح کتابخانه گردی در محل سالن جلسات کتابخانه عمومی مهندس سید افضل موسوی زنجان برگزار شد.

  

 

ارسال نظرات