امام جمعه شهر علی اکبر

درختکاری در منطقه سیستان تقویت شود

امام جمعه شهر علی اکبر گفت: با وجود خشکسالی های اخیر نیازمند تقویت مقوله درختکاری در منطقه هستیم
کد خبر: ۸۹۹۶۱۳۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازشهر علی اکبر، علیرغم نیاز مبرم زمین به درختان، به دلیل خودخواهی انسان‌ها قطع درختان به شدت در سال‌های اخیر افزایش یافته و به یک بحران محیط زیستی در جهان مبدل شده است.

فرهنگ سازی‌های بسیاری توسط فعالان عرصه محیط زیست در سال‌های اخیر در زمینه کاشت بیشتر درختان و خودداری از قطع آنان در جهان انجام گرفته، اما با این حال انسان‌ها همچنان دست از قطع درختان برنداشته اند.

سیستان از داشتن درخت در حد استاندارد محروم است

امام جمعه شهر علی اکبر عنوان کرد: زندگی انسان‌ها به درختان به عنوان مظهر حیات در طبیعت گره خورده است.

حجت الاسلام مجتبی اشرفیان افزود: وجود هر درختی آیتی از قدرت خداوند و سبب پاکی هوا، زیبایی محیط زیست و آرامش خاطر انسان می‌شود چرا که درختان روح سبز حیات هستند.

وی تصریح کرد: درختان علاوه بر پاکی هوا در پایداری و تقویت خاک و حفظ آن در برابر عوارضی مثل سیل و همچنین در تامین نیاز‌های غذایی موجودات نقش بسیار مهمی دارند.

امام جمعه شهر علی اکبر ابراز کرد: طبق فرمایش رسول اکرم (ص) هر مسلمانی که بذری بیفشاند یا نهالی بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال، پرنده یا انسانی بخورد برای او صدقه محسوب می‌شود؛ همچنین طبق روایتی دیگر از ایشان "خداوند در عوض کاشتن هر درختی، درختی در بهشت به آن شخص اختصاص می‌دهد".

حجت الاسلام اشرفیان تاکید کرد: در جامعه صنعتی امروز اهمیت درختکاری بیش از پیش احساس می‌شود، چون به منزله ریه‌های یک شهر نقش بسیار مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه منطقه سیستان کمترین میزان فضای سبز را دارد، در حالی که بیشترین آلودگی‌ها و ریزگرد‌ها سلامت مردم این منطقه را تهدید می‌کند، اما هنوز از استاندارد جهانی و بلکه از متوسط کشوری هم بسیار عقب هستیم.

حجت الاسلام اشرفیان اذعان کرد: برای رسیدن سیستان به فاصله استاندارد از لحاظ تعداد درختان همت عمومی مورد نیاز است و در این راستا منابع طبیعی یا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند موفقیتی در این راه کسب کند.

امام جمعه شهر علی اکبر اضافه کرد: به منظور افزایش سرانه سبز در سیستان باید از ظرفیت مردم استفاده و از هر منطقه و شهرستانی گروه‌هایی را جهت احیای طبیعت سبز سیستان آموزش داده و توجیه کنند.
ارسال نظرات