نماینده ولی فقیه در هرمزگان از آلودگی هوا و مشکل آب به عنوان دو اولویت مهم در کشور یاد کرد و گفت: دولت باید بر اساس اولویت ها کار کند.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۵۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبر گزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبر گزاری شبستان ؛به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در بازدید ائمه جمعه استان هرمزگان از پروژه آبشیرین کن100 هزار مترمکعبی بندرعباس ضمن قدردانی از مدیرعامل آبفای هرمزگان به جهت اهتمام جدی و پیگیری دلسوزانه برای اجرای این پروژه مهم، بیان مشکلات مردم با زبانی لیّن و نرم را از رسالت ائمه جمعه دانست و اظهار داشت: در رابطه با کمبود آب شرب در استان بارها موضوع احداث آبشیرین کن را در خطبه های نمازجمعه مطرح کردم.

 

وی با اذعان به اینکه عاقبت بعد از سال ها مشکل کم آبی در استان هرمزگان به گوش مسئولان وزارت نیرو رسید، افزود: با بهره برداری از پروژه آبشیرین کن اهالی بندرعباس به آرزوی دیرینه خود، دسترسی به آب سالم و باکیفیت، می رسند.

 

آیت الله نعیم آبادی از «شرجی» به عنوان دریای دوم نام برد و تصریح کرد: ما با دارا بودن دریا نباید در زمینه کمبود آب احساس خطر کنیم و در کشوری که دارای دو دریا(شرجی و دریا) است استفاده از واژه «بحران آب» بی معناست.

 

وی با اشاره به رونق کشاورزی در سعودی، عنوان کرد: سعودی ها بیش از یک میلیون و 100 هزار متر مکعب از آب دریا را از طریق آبشیرین کن ها استحصال و در بخش های شرب و کشاورزی استفاده می کنند.

 

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه مشکل کم آبی در استان هرمزگان باید با راه اندازی آب شیرین کن حل شود، اذعان کرد: ما بحران آب نداریم بلکه از بحران غفلت رنج می بریم.

 

نعیم آبادی ضمن انتقاد از نحوه استفاده از آب سد جگین در شهرستان جاسک، گفت: از آب سالم این سد برای کشت هندوانه برای صادرات استفاده می شود که آب زیادی را مصرف می کند.

 

وی با ذکر این نکته که مسئولان باید در نظر داشته باشند که هرمزگان با توجه به ظرفیت های ویژه آن ارزش سرمایه گذاری برای رفع مشکل کم آبی را دارد، بیان کرد: برای شیرین سازی 100 هزار لیتر آب در این پروژه 204 میلیون دلار هزینه شده و اگر برای تولید 500 هزار لیتر یک میلیارد دلار هزینه شده بود مشکل آب سراسر استان هرمزگان حل می شد.

ارسال نظرات