مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل گفت: اکنون که با هجمه سنگین دشمن مواجه هستیم یاد شهدا در میان جوانان بهترین الگوست و بهانه‌ای است تا یاد و خاطره آن‌ها را در دل‌های جوانان زنده‌تر کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۶۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

یاد شهدا در میان جوانان بهترین الگو است/ امنیت فعلی کشور مرهون خون های پاک شهداست

سرهنگ پاسدار ایرج نقی پور در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج اردبیل به اهواز اظهار داشت: یادمان شهدای شلمچه را می توان به عنوان کربلای ایران نام برد چرا که وجب به وجب این سرزمین آغشته به خون های پاک شهیدان است و در این منطقه عملیاتی بسیجیان و رزمندگان برای دفاع از انقلاب و اسلام و کشور جان خود راتقدیم کرده اند و عملیات های بسیاری در این مناطق انجام شده است که مهمترین عملیات کربلای 4 و 5 است.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی انجام عملیات ها به دلیل وجود آب زیاد در منطقه و زیر آب مینگذاری شده بود بسیار سخت بود اما رزمندگان جانانه به آب و خاک زدند تا میهن اسلامی و پرچم سرافراز کشور با صلابت و اقتدار پا برجا باشد.

نقی پور بیان کرد: در این مکان مقدس شهدای زیادی تقدیم شده است و این ها همانهایی هستند که باعث شده اند امروز سربلند باشیم و مطمئنا شهدا نظاره‌گر اعمال و رفتار ما هستند و باید همواره تلاش کنیم که در مسیر اهداف این مجاهدان گام برداریم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان و نسل جوان و نوجوان در قالب اردوهای راهیان نور به این مناطق اعزام می شوند تا با ارزشها و رشادت ها، ایثار و فداکاری های دوران 8 سال دفاع مقدس آشنا شوند و ببیند که امنیت کنونی کشور در منطقه ناامن خاورمیانه به سادگی به دست نیامده است و این امنیت مرهون خون های پاک شهداست.

نقی پور گفت: روزی همرزمهای این دانش آموزان شهدای 13 ساله و با سن کمتر بودند که کلاس های درس را به دفاع از وطن خویش ترجیح دادند و احساس تکلیف کردند، ازشمالی ترین نقطه کشور یعنی اردبیل و آذربایجان به جنوبی ترین نقطه کشور آمدند تا دفاع کنند آن هم دفاع جانانه و به خون خود آغشته شدند.

وی بیان کرد: دانش آموزان بایستی در این مناطق حضور داشته باشند، نه فقط اینکه چند روزی در اردو باشند بلکه باید اینجا زیارتی با معرفت داشت و سیره و راه و رسم شهدا را شناخت و باید بدانند چطور این یادمان ها بوجود آمده است و حضور دانش آموزان بایستی پر ثمر باشد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی اردبیل تصریح کرد: دانش آموزان با حضور در این مکان ها و همراه شدن با روایتگری راویان فتح که خودشان در این مناطق در دوران جنگ حضور داشتند و پس از شناخت واقعی شهدا با آنها پیمان و میثاق میبندند تا اینکه ادامه دهنده راه شهدا برای حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران و برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان هر لحظه آماده باشند و این آمادگی و ایستادگی همان راه شهداست.

وی افزود: اکنون که با هجمه سنگین دشمن مواجه هستیم یاد شهدا در میان جوانان بهترین الگوست و بهانه‌ای است تا یاد و خاطره آنها را در دلهای جوانان زنده‌تر کنیم.

ارسال نظرات