رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان دستور بهره‌برداری از هزار کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان را صادر کرد.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۶۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبر گزاری بسیج هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان؛رئیس جمهوری در مراسمی که از طریق ویدئو کنفرانس با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برقرار شد دستور بهره‌برداری از هزار کیلومتر راه و روستایی، ۷۷ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی (بندر لنگه_ پارسیان_جاسک) را صادر کرد.

وی همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی بازآفرینی بافت ناکارآمد محله چاهستانی شهر بندرعباس در قالب پنج هزار واحد مسکونی را صادر کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه 50 درصد جمعیت استان هرمزگان در روستاها زندگی می‌کنند، افزود: استان هرمزگان به دلیل شرایط سکونت در حوزه راه روستایی با کمبودهایی مواجه بود که این وزارتخانه برای بهبود شرایط از سال گذشته عملیات احداث هزار کیلومتر راه روستایی را آغاز کرد.

آخوندی افزود: این میزان راه روستایی در مدت زمان یکسال در استان هرمزگان احداث شد.

وی همچنین به ایجاد نوار ساحلی اشاره کرد و افزود: بخشی از این کریدور از استان هرمزگان می‌گذرد که در این مرحله 77 کیلومتر آن تکمیل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به بافت جمعیتی شهر بندرعباس بیان کرد: حدود دویست هزار نفر در شهر بندرعباس شرایط مناسبی از لحاظ بافت شهری ندارند از این رو عملیات برنامه‌ریزی برای بازآفرینی شهری در بندرعباس آغاز کرده‌ایم تا شرایط زندگی در بافت ناکارآمد فراهم آید.

ارسال نظرات