خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی ملایر از غرس یک هزار و 800 اصله نهال توسط این نهاد در ملایر طی دو سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۷۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

1800 اصله نهال مثمر و غیر مثمر در ملایر غرس شدعلی سیاوشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص اهمیت درختکاری و تاثیرات آن اظهار داشت:  درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌ها برای انسان است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند.

وی افزود:  پیامبر(ص) فرمودند خداوند درخت را برای انسان  آفرید، از این رو او  باید درخت را بکارد و در حفظ آن بکوشد.

مسئول بسیج سازندگی ملایر گفت: در حال حاضر درختکاری راه‌حلی مناسب در راستای کاهش آلودگی به حساب می‌آید به همین ترتیب 15 اسفند ماه هرساله به درخت و درختکاری و روز منابع طبیعی اختصاص داده شده است. 

وی ابراز داشت:  درختان پر  از  مزایا و  منافع هستند و  از منافع آن می‌توان به   پاک کردن هوا ، تولید اکسیژن، حفظ منابع آبی  و کاهش فرسایش خاک اشاره کرد.

سیاوشی اضافه کرد: کاشت درخت موجب افزایش تولید میوه و چوب، بخشیدن روح  زیبایی به شهر و زیستگاه امن و مناسبی برای حیوانات و  پرندگان و موجب  کاهش احتمال بیماری آسم و ... می‌شود.

وی با اشاره به نقش بسیج سازندگی ملایر در سال‌های گذشته در زمینه درختکاری تصریح کرد: هماهنگی با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان و ارگان‌های مرتبط و اعلام فراخوان به حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و همچنین نصب بنر در سطح شهر و استفاده از نیروهای بسیجی در این طرح از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بسیج سازندگی ملایر طی سال‌های گذشته در خصوص درختکاری بوده است.

مسئول بسیج سازندگی ملایر خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر به تعداد یک هزار و 500 رأس نهال غیر مثمر و 300 نهال  مثمر در سطح شهرستان توسط بسیج سازندگی در راستای افزایش فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک کاشته شده است.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته از ارگان‌های هلال احمر، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بسیجیان محلات و  دانش‌آموز، افراد مسن و خانواده‌های شهدا و همچنین از کودکان پیش‌دبستانی در این طرح مشارکت داشته‌اند.

سیاوشی عنوان کرد: مسئله گیاه و درخت و حفظ  آن برای کشور بسیار مهم است از این رو برنامه ما در هفته درختکاری بحث جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش سطح زیر کشت فضای سبز و منابع طبیعی است  که با هماهنگی گروه‌های جهادی و همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی 2 هکتار به صورت پایلوت در روستای پیروز و طرح بیابان‌زدایی تپه‌های اطراف آن  با همکاری یکی از حوزه‌ها  انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات