فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌ا...(ص) تهران بزرگ گفت: ازخودگذشتگی و ایثار نیروهای اطلاعات و عملیات باعث شد تا فرماندهان تصمیم‌های درستی در دوران دفاع مقدس بگیرند.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۲۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در یادواره شهدای اطلاعات با عنوان «چشم‌های آسمانی» با اشاره به فعالیت‌های نیروهای اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس بیان کرد: این یادواره یازدهمین یادواره‌ای است که در راستای گرامیداشت مقام شامخ شهدای اطلاعات و عملیات برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در این یادواره‌ها روحیات فرزندان این آب و خاک را به تصویر بکشیم.

وی افزود: از خودگذشتگی و شجاعت مثال زدنی در برابر دشمن از ویژگی‌های نیروهای واحد اطلاعات و عملیات بود. این گردان ها قبل از همه یگان‌ها در منطقه حضور پیدا می کردند و به دلِ دشمن می‌زدند و در شرایط بسیار سخت و دشوار به جمع‌آوری اطلاعات از نقاط ضعف و قوت دشمن می‌پرداختند. در حقیقت بچه‌های اطلاعات عملیات چشمان فرماندهان بودند تا آن‌ها بتوانند تصمیم های صحیح را اتخاذ نمایند. این گونه از خودگذشتگی ها سبب شد تا فرزندان این انقلاب بتوانند از آب و خاک این کشور دفاع کنند.

وی افزود: رزمندگان اطلاعات عملیات در مناطق سخت و صعب العبوری مانند هور حضور پیدا می کردند که برای خیلی ها باور کردنی نبود و خیلی اوقات وقتی ما با این رزمندگان همراه می شدیم، می‌دیدیم که آنها به گونه‌ای در مناطق تحت تسلط دشمنان قدم می‌زدند که گویی در مناطق تحت تسلط نیروهای خودی در حال حرکت هستند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ یادآور شد: این یادواره ویژه نیروهای اطلاعات و عملیات سپاه حضرت محمد رسول‌ا...(ص)، سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار شده است. در این لشکرها ۳۳۰ شهید اطلاعات و عملیات شناسایی شده‌اند و در کل کشور نیز ۳۳۰۰ شهید اطلاعات و عملیات شناسایی شده است. 

وی ادامه داد: ۲۹شهید از میان شهدای اطلاعات و عملیات از شهدای شاخص هستند. همچنین ما در تهران ۳۷۰ جانباز و آزاده از نیروهای اطلاعات و عملیاتی داریم وامروز در این یادواره ما در محضر نیروهایی از لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)، لشکر ۲۷ محمد رسول‌ا...(ص)، تیپ‌های ۳۱۳ حر ، ۲۰ رمضان، ۶۳ خاتم و ۱۱۰ خاتم هستیم.

سردار یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل بسیج منطقه ای در محور مقاومت گفت: هم اکنون ما شاهد این هستیم که دشمنان در منطقه سیلی محکمی از بسیج جهان اسلام خورده‌اند و این نشان دهنده تحقق وعده‌ای است که حضرت امام خمینی (ره) از سال ها پیش داده‌ بودند. امروزه ما شاهد این هستیم که نیروهایی بسیاری از کشورهای افغانستان، پاکستان، ایران، سوریه، لبنان و عراق در این بسیج جهان اسلام حضور دارند و به دفاع در مقابل دشمنان می‌پردازند.

در پایان فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار داشت: دشمنان تصور نمی‌کردند با دست خودشان چنین خدمتی را به انقلاب اسلامی داشته باشند. آن‌ها داعش را ایجاد کرده بودند که 100 سال دیگر همچون رژیم صهیونیستی دست به جنایت بزنند ولیکن به واسطه بسیج جهان اسلام و امدادهای الهی، این غائله ختم به خیر شد و ما آرزو می‌کنیم که به حول و قوه الهی ارتجاع عرب و کشورهای حامی آن‌ها هر چه زودتر نابود شوند.

ارسال نظرات