مردم میناب از دست گدیان پاکستانی به تنگ آمده اند/ چرا در این شهر کسی گوش شنوا ندارد

امام جمعه میناب با اشاره به حقوق شهروندی گفت: مردم میناب از دست گدایان پاکستانی به تنگ آمده اند اگر قرار است اینها راحت باشند مانعی ندارد اینها بمانند ما به کراچی کوچ می کنیم. ...
کد خبر: ۸۹۹۶۲۷۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبر گزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری میناب جنوب ؛به گزارش میناب جنوب، میرزا حسین معتمدی فر خطیب جمعه میناب امروز یازدهم اسفند ماه در جمع نمازگزاران مینابی با دعوت مردم به تقوای الهی به نقش خانواده و تحرکات دشمن برای سست نمودن بنیان خانواده پرداخت و افزود: زن خانواده نقش کلیدی در تربیت نسل جوان و هدایت خانواده به سمت و سوی فرهنگ اسلامی برعهده دارد اما متاسفانه در جامعه امروزی برخی زنان به محض تشکیل خانواده با عدم رعایت برخی محدودیت ها نقش کلیدی خود را گم کرده اند.

خطیب جمعه میناب اظهار کرد: زن و مرد به محض ازدواج با یکدیگر باید به محدودیت ها پایبند باشند چرا که اگر محدودیت ها در زندگی مشترک پذیرفته نشود بنیان خانواده سست و آسیب بزرگی بر پیکره خانواده وارد می شود.

وی اضافه کرد: پدر و مادرها در زندگی خانوادگی نقش شیطان و آمریکای جنایتکار و دوستان نادان را نادیده نگیرند چرا که آنها با هر تحرکی  می خواهند ریشه خانواده را از جای بکنند.

خطیب جمعه میناب در خطبه دوم نماز جمعه امروز با اشارهبه بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز به آسیب های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مسئولین در بدنه انقلاب از سمت و سوی به خوی اشرافی گری بپرهیزند، خوی اشرافی گری اسراف و تزویر،زرق و برق و جان آدمی را بی ارزش جلوه می دهد.

وی بیان کرد: اگر می خواهیم مردم ما در رفاه باشند باید خود را مسئول برای تامین معیشت آنها بدانیم،اگر مدیران و مسئولان ما به دنیال اشرافی گری باشند فقرا فراموش می شوند.

معتمدی فرتکیه و اعتماد به خارجی ها بجای تکیه و اعتماد به مردم را یکی از آسیب های انقلاب اسلامی بر شمرد و ابراز کرد: مردم تکیه گاه اصلی نظام هستند نه خارجی ها، تکیه و اعتماد با رابطه برقرار کردن فرق می کند.

وی روی کار آمدن افراد به ظاهر انقلابی اما در فکر و عمل تغییر حاصل کرده و وابسته به خارج را یکی دیگر از آسیب ها برشمرد و گفت: لازمه این کارشناخت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه میناب با تاکید بر ثبات و شفافیت درقوانین و مقررات را زمینه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه برشمرد و بیان کرد: تا موقعی که قوانین بانک های ما شفاف و روشن نیستند اقتصاد مقاومتی تزلزل پیدا می کند، بانک های ما بجای ارائه خدمات در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به محل تجمع افراد بدهکار وام های با نرخ و سود بالا شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند ثبات اقتصاد کلان هستیم،گفت: مسئولین باید دانند که ما در جنگ اقتصادی هستیم و اقتصادی که با باد شرطه بلرزد مقاومتی نسیت.

خطیب جمعه میناب در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزرای در بدنه دولت به استان هرمزگان و شهرستان میناب ابراز کرد: امیدواریم وزیر نیرو بحث حقابه کشاورزان و رسیدگی به وضعیت بد معیشتی مردم و تغییر در بهره برداری از سد استقلال میناب را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین به تصویب مبارزه با کالای قاچاق در سواحل اشاره ای کرد و گفت: سپاه با عملکرد خوب و برخورد قاطع در مبارزه با سوداگران که سلامت جامعه را به خطر انداخته خود وارد می شود و برخورد قاطعی با شوداگران انجام خواهد داد.

خطیب جمعه میناب با بیان این مطلب که اول باید خانه را جارو داد بعد میهمان دعوت کرد اینطور گفت که: حیوانات ولگرد آرامش مردم میناب را سلب کرده اند، سازمان حمایت از حقوق حیوانات نمی گذارد به جای خود،بیاییم برای حفظ حوقو شهروندان فکر چاره ای کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تردد احشام ولگرد و نجس در میدان سطح شهر میناب گلایه ای از شهرداری و مسئولان کرد و افزود: آمار ندهیم که امسال میهمانان نوروزی از مینانب خوب استقبال می کنند، اگر این موضوع تردد احشام ولگرد حل نشود میهمانان نوروزی با نگرانی مواجه خواهند شد.

امام جمعه میناب با اشاره به حقوق شهروندی گفت: مردم میناب از دست گدایان پاکستانی به تنگ آمده اند اگر قرار است اینها راحت باشند مانعی ندارد اینها بمانند ما به کراچی کوچ می کنیم.

وی تاکید کرد: چرا در این شهر گوش شنوا وجود ندارد، این همه از گدایان پاکستانی گفتیم و مسئولان اقدامی برای این موضوع نمی کنند،نگویئم بودجه نیست باید با این موضوع برخورد شود.

امام جمعه میناب ادامه داد: گدایان پاکستانی سازماندهی شده هستند تردد گدایان امنیت مردم را به خطر انداخته است.

ارسال نظرات