مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌ها طی دیروز تا صبح امروز وزش باد‌های شدید در بیشتر مناطق استان را شاهد بودیم که بیشترین سرعت باد لحظه‌ای ثبت شده از مشگین‌شهر با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت بود.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۸۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

وزش باد با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، براساس پیش‌بینی‌هایی که شده بود طی دیروز تا صبح امروز وزش بادهای شدید در بیشتر مناطق استان را شاهد بودیم که بیشترین سرعت باد لحظه‌ای ثبت شده از مشگین‌شهر با 108 کیلومتر بر ساعت بود که در شب گذشته به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به وزش باد تند در مرکز استان اردبیل بیان کرد: سرعت وزش باد در مرکز استان نیز به 72 کیلومتر بر ساعت رسید و هم اکنون نیز سرعت باد لحظه‌ای در فرودگاه اردبیل به 101 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در مورد شدت وزش باد در مناطق مختلف استان اردبیل گفت: سرعت وزش باد در این مدت در گرمی 83 کیلومتر بر ساعت، در سرعین 79 کیلومتر بر ساعت، در خلخال 54 کیلومتر بر ساعت، در کوثر و نیر 50 کیلومتر بر ساعت، در پارس‌آباد 29 کیلومتر بر ساعت و در بیله‌سوار نیز 22 کیلومتر بر ساعت بوده است.

دولتی‌مهر افزود: سمت وزش بادها از ناحیه جنوبی تا جنوب غربی بوده که تمامی مناطق استان را تحت تاثیر قرار داده و به ویژه در مناطق مرکزی شاهد بیشترین شدت وزش باد بودیم که انتظار می‌رود سرعت وزش باد از بعد از ظهر امروز کاهش یابد.

وی تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی وزش باد تا پایان هفته در سطح استان ادامه خواهد داشت که انتظار می‌رود در این زمینه با توجه به هشدارهای هواشناسی داده شده مردم و مسئولان از آمادگی لازم برخوردار باشند تا شاهد خسارات در بخش‌های مختلف نباشیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، وزش تند باد در شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر، نیر، گرمی، سرعین و نمین علاوه بر اینکه در رفت و آمد اهالی اختلال ایجاد کرده است، سبب شکستن شاخه درختان، وارد آمدن خسارت به مبلمان شهری و روستایی و برخی تاسیسات زیربنایی شد.

همچنین وزش تندباد سبب افتادن دکل فرستنده تلویزیونی و رادیویی در کلور شد که سبب قطع شدن 22 شبکه دیجیتال و آنالوگ تلویزیونی و رادیو در شهر کلور و روستاهای بخش شاهرود شد.

مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل هم با بیان اینکه کلیه راههای استان باز و تردد جریان دارد از رانندگانی که قصد تردد از راههای ارتباطی استان را دارند خواست به علت وزش تندباد با احتیاط و سرعت مطئنه حرکت کنند.

ارسال نظرات