خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: حوزه‌های علمیه با روایات زیادی مأنوس است و درباره روایاتی که معارض دارند، تنها مرجع نهایی و اصیل و اصلی این روایات قرآن است.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۹۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
مرجع اصیل روایات متعارض قرآن است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله جوادی آملی در دیدار اعضای مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین ضمن تبریک به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا (س) بر ضرورت حفظ این برکات و نعمت‌های معنوی تأکید و بیان کرد: در آستانه میلاد قرآن ناطقی هستیم به نام صدیقه کبری (س). مکتب شریف صادقین (ع) از هر طرف با برکت همراه است هم از طرف آیت الله الهی، هم از طرف آیت الله اراکی، ما شاگرد هردوی این‌ها بودیم شما بدانید خروجی‌اش باید بابرکت باشد.

وی ادامه داد: شما در کنار مائده و مأدبه الهی نشسته‌اید خیلی مواظب باشید، این نعمت‌ها را خدا به شما داده است. مستحضرید که قرآن و عترت عِدل هم هستند، حوزه‌های علمیه با روایات زیادی مأنوس است و درباره روایاتی که معارض دارند، تنها مرجع نهایی و اصیل و اصلی این روایات قرآن است. ائمه فرمودند: وظیفه شما این است که آنچه از ما رسیده است را بر قرآن عرضه کنید پس علم حوزه اول به آن‌ها وابسته است.

این مرجع تقلید مأنوس بودن با قرآن را وظیفه اصلی یک طلبه دانست و گفت: عترت، عِدل قرآن کریم است نه روایت؛ روایت‌هایی که در حوزه‌ها هست باید اول بر قرآن کریم عرضه شود بعد روی آن کار شود. هر کدام ما به اندازه خودمان باید اول در خدمت قرآن باشیم که قرآن چه می‌خواهد بگوید، بعد اگر به روایتی رسیدیم آن را بر قرآن عرضه کنیم و اگر مخالف قرآن نبود آن را بپذیریم. کارِ شما یک کار کلیدی است یعنی همه این آقایان باید یک دور قرآن را بدانند و روزی هم یک مقدار قرآن که می‌خوانند با مرور معنوی بخوانند که بفهمند چه می‌خواهد بگوید. وقتی معلوم شد قرآن چه می‌خواهد بگوید آن وقت روایات زنده می‌شود و آن وقت این می‌شود احیای تراث اهل بیت (ع).

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی کافی مدیر مرکز تفسیر قرآنی صادقین نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی این مرکز خدمت آیت الله جوادی آملی ارائه داد.

وی بیان کرد: مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین که تحت اشراف آیت الله الهی تاسیس شده و از سال ۹۴ تا کنون سه دوره دانش پژوه داشته است، دانش پژوهانی که اکثرا درس خارج هستند و در کنار کار‌های درسی، پژوهش هم انجام می‌دهند.
ارسال نظرات