اعتراف مسئولان ارتباطی کشور به ضعف پوشش موبایل در مترو

زیرساختهای لازم برای ارائه فناوری نسلهای سوم و چهارم ارتباطی به عنوان یکی از فناوریهای مورد نیاز تحقق شهر هوشمند، در تمامی شهرهای کشور فراهم شده است.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۲۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین فلاح جوشقانی با بیان این مطلب اظهار کرد: علاوه بر این توسعه و دسترسی پرسرعت DSL به عنوان یکی از عناصر شهر هوشمند از اهداف اصلی وزارت ارتباطات است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تجربه تعامل با نهادهای شهرداری و شرکت ارتباطات مشترک شهر برای استفاده از زیرساختهای شهری در حوزه ICT گفت: علی‌رغم وجود ظرفیت ارتباطی بالا در مکانهای عمومی مانند مترو و اشتیاق اپراتورهای ارتباطی به سرویس‌دهی، متأسفانه نداشتن تعامل خوب و تأثیرگذار با نهادهای حوزه شهری باعث شده در این مکانها کیفیت پوشش مناسبی وجود نداشته باشد که باید این مشکل را رفع کرد.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد رگولاتوریهای حوزه ICT به سمت رگولاتوری مشارکتی و گفتگو محور تغییر کرده است و ما نیز برای تحقق شهر هوشمند در کشورمان باید به این سمت حرکت کنیم؛ این موضوع باید در تعامل و مشارکت رگولاتوری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با رگولاتوریهای سایر حوزه‌ها مانند حمل‌ونقل، انرژی، بانکداری و مدیران شهری محقق شود.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه بدون تعامل و مشارکت این نهادها نمی‌توان ظرفیت مناسب برای ایجاد شهر هوشمند فراهم کرد، گفت: امیدوارم همگام با فرآیند جهانی پیش‌رو، با توجه به رویکرد مثبت و ظرفیت همکاریهای استراتژیکی که در حوزه وزارت ارتباطات و شهرداریها وجود دارد، در تحقق شهر هوشمند گام برداریم.

معاون وزیر ارتباطات به اشتراک‌گذاری زیرساختهای موجود اپراتورها در حوزه منابع سخت‌افزاری، فرکانسی و ایجاد ظرفیتهای اشتراکی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است.

فلاح جوشقانی همچنین از تدوین پیش‌نویس ضوابط و مقررات مرتبط با این حوزه در رگولاتوری خبر داد و عنوان کرد: یقیناً باید الزامات شهری در تدوین مقررات این حوزه مورد توجه قرار گیرد؛ بر همین اساس در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به طور کامل آمادگی داریم درباره این الزامات با نهادهای مرتبط گفتگو و تعامل داشته باشیم.

ارسال نظرات