فولادگر گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، هر سال باید 2 درصد به این میزان واریزی پول نفت به صندوق توسعه ملی افزوده شود که با این برداشت های ضروری، عملا برنامه ششم محقق نمی شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۳۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص بودجه سال 97 و انطباق جزئیات آن با سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بعضی بخش های لایحه بودجه بر اساس اقتصاد مقاومتی نوشته شده و در بعضی بخش های نیز به این مقوله مهم و اساسی بی توجهی شده است.

وی ادامه داد: برای مثال در موضوع صندوق توسعه ملی که قرار است 32 درصد از پول فروش نفت به آن واریز شود، برای برخی موارد ضروری مجوز برداشت از این میزان پول گرفته شده که بر همین اساس می توان گفت آن شیب لازم برای کاهش اتکا بودجه عمومی به درآمدهای نفتی دیده نمی شود.

فولادگر تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، هر سال باید 2 درصد به این میزان واریزی پول نفت به صندوق توسعه ملی افزوده شود که با این برداشت های ضروری، عملا برنامه ششم محقق نمی شود؛ بر همین اساس می توان گفت که در سال آینده سهم واقعی صندوق توسعه ملی از پول فروش نفت 25 درصد است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اینکه درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی در بودجه 97 پیشی گرفته است نکته مثبتی است اما در همین زمینه درآمدهای مالیاتی نیز اشکالاتی در برخی بخش ها همچون مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که لازم است اصلاحاتی صورت بگیرد.

ارسال نظرات