تامین 170 کانکس توسط خیرین در مناطق زلزله زده کرمان

معاون سازمان بسیج رسانه کشور گفت: 170 کانکس توسط خیرین از کشورهای کانادا، انگلیس، امارات و استانهای داخل کشور برای زلزله زدگان کوهبنان تامین شده است.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۷۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

به گزارش بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام ذکریا نیکویی گفت: 130 کانکس در انبارها ذخیره سازی شده تا در صورت نیاز بین مردم زلزله زده کوهبنان توزیع شود.
وی با بیان اینکه در زلزله منطقه کوهبنان مهمترین نیاز مردم اسکان موقت بود تصریح کرد: در مرحله اول به 42 نفر از زنان بدسرپرست و بی سرپرست کانکس مجهز و مبله واگذار شد که بخش عمده آن توسط خیریه حضرت زهرا (ع) تهران تامین شده بود.
معاون سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: در مرحله دوم، توزیع 50 کانکس با جانمایی و شناسایی افراد نیازمند انجام شد و با واگذاری چند مرحله کانکس تا به امروز جمعا 170 کانکس به زلزله زدگان کوهبنان واگذار شده است.
وی گفت: همچنین خیریه مهرآفرین ساخت 100 کانکس را برای زلزله زدگان کوهبنانی تقبل کرده است.
وی با بیان اینکه هشت تیم مددکاری به منطقه زلزله زده کوهبنان اعزام شده اند تاکید کرد: 40 خانوار این منطقه که نیاز به کانکس دارند شناسایی شده و کانکس در اختیار آنها قرار می گیرد.
حجت السلام نیکویی گفت: ذبح 14 گوسفند در روستای جور کوهبنان، توزیع 400 کیلوگرم مرغ و پتو، فرش و لباس و بخاری برقی در میان زلزله زدگان از جمله اقدامات انجام شده در کوهبنان است.
وی اظهار کرد: بازسازی و احیای یکی از قنات های منطقه که آبیاری کشاورزی 600 خانوار را در منطقه کوهبنان تامین می کرد، توسط یکی از خیرین تقبل شده که بزودی عملیات بازسازی آن به پایان می رسد و از آن بهره برداری خواهد شد.
معاون سازمان بسیج رسانه کشور افزود: هزینه خرید سه زمین برای ساخت خانه، به منظور استفاده سه بانوی سرطانی، بیمار قلبی و بدسرپرست از طرف خیرین پذیرفته شده که ان شاالله برای ساخت این منازل دیگر خیرین هم مساعدت کنند.
حجت الاسلام نیکویی گفت: با توجه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری به عنوان سرباز ولایت و بدون وابستگی به هیچ جناح و گروهی و با استفاده از فرصت فضای مجازی و کمک های خیرین و مردم مشغول خدمت رسانی به زلزله زدگان هجدک و گورک راور شدیم.
وی افزود: در مرحله اول 10 تن پوشاک، برنج، چادر، بخاری برقی، پتو، کفش و لباس زمستانی سایر لوازمی که مردم نیاز داشتند بین زلزله زدگان توزیع کردیم.
وی تصریح کرد: گروهی از از پزشکان، روانپزشکان، متخصصان زنان و زایمان و بیماری های عفونی برای درمان و جمعی از روحانیون جهت تقویت معنوی به مناطق زلزله زده به مدت سه روز به کوهبنان اعزام شدند و در این مدت حتی از نقاطی که از زلزله آسیب ندیده بودند نیز بازدید کردند.
معاون سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: استانداری و سپاه ثارلله کرمان تمام امکانات را در اختیار گروه گذاشتند و بیش از 300 کیلوگرم گوشت و کمک های نقدی برای رفع نیازهای برخی زلزله زدگان شهرستان راور توزیع شد.
وی گفت: در جلسه مدیریت بحران استان کرمان پس از ارائه گزارش، قرار بر این شد که بازسازی منازل آسیب زده با تسهیلات بلاعوض و بانکی ارزان قیمت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود.
حجت الاسلام نیکویی ادامه داد: در مرحله دوم نیز 10 تن از اقلام امدادی به شهرستان راور ارسال شد که به دلیل نیاز نداشتن مردم در انبارهای هلال احمر ذخیره سازی و در جریان زلزله کوهبنان بین مردم این مناظق توزیع شد.
معاون سازمان بسیج رسانه کشور گفت: در شهرستان بم یک قطعه زمین برای خانواده هشت نفره ای که 14 سال در کانکس زندگی می کردند توسط یک خیر اهدا شد و برای ساخت آن از کمک های خیریه و تسهیلات کم بهره فرمانداری استفاده شد.
وی افزود: همچنین 2 برادر در شهرستان بم که در وضعیت بسیار بدی در کانکس اجاره ای زندگی می کردند شناسایی شدند و برای اسکان آنها یک قطعه زمین خریداری شده است که با کمک دولت برای آنها خانه ساخته می شود.
حجت الاسلام نیکویی تصریح کرد: ساخت مدرسه روستای توکل آباد با هزینه سه میلیارد ریال و ساخت هنرستان با هزینه 10 میلیارد ریال در روستای پشت رود در منطقه رودبار جنوب کرمان نیز توسط 2 نفر از خیرین انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین یکی از خیرین عهده دار تامین لباس، کیف، کفش و لوازم تحریر 800 نفر از دانش آموزان رودبار جنوب، بم و کوهبنان شده است.
معاون سازمان بسیج رسانه کشور تاکید کرد: بسیاری از خیرین مقلد مقام معظم رهبری هستند و طبق فتاوی و نظریات ایشان عمل می کنند.
وی ادامه داد: برخی رسانه ها ما را متهم به جناحی بودن می کنند، اما ما در راستای منافع مردم فعالیت می کنیم و نباید شخصی که دلسوزانه کار می کنند تخریب شود.
وی افزود: مسئولان استان اعم از دولت و سپاه پاسداران از روز اول به کمک ما آمدند و می خواهیم گره ای از مشکلات مردم باز کنیم و نباید کارهای خیرین را به جناح و گروهی وصل کنیم.
وی اظهار کرد: در جنوب استان کرمان به رغم محرومیت ها اقدامات خوبی توسط دولت، قرارگاه خاتم الانبیا و معین های اقتصادی در راستای محرومیت زدایی و پروژه های اقتصاد مقاومتی انجام شده که تور 2 روزه توسط سازمان بسیج رسانه استان کرمان جهت مشاهدات این اقدامات برگزار شد.
حجت الاسلام نیکویی گفت: با همت استاندار کرمان امروز ما شاهد اقدامات جهادی در منطقه ای مانند قلعه گنج هستیم، اما عده معدودی فقط به دنبال سیاه نمایی و نا امیدی در میان مردم هستند و باید خدمات از طرف هر کسی که هست توسط رسانه ها بیان شود.
وی تاکید کرد: امروز باید خرسند باشیم اخبار خوبی از جنوب کرمان و از مردم محروم این مناطق به مقام معظم رهبری می رسد و ایشان نیز خوشحال می شوند.

ارسال نظرات