مسئول بسیج جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری همایش وارثان کوثر در شهرکرد از معرفی الگوی زن مسلمان در این برنامه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۸۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در گفتگو با خبرنگار ما از برگزاری همایش وارثان کوثر و پنجمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت خبر داد.

راضیه تاجی افزود: همزمان با ابلاغ پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به کنگره ملی هفت هزار زن شهید کشور و روز بسیج جامعه زنان و تقارن آن با پنجمین روز از هفته زن با عنوان؛ "زن- نشاط- معنویت- تعالی خانواده و جامعه" و میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بسیج جامعه زنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اقدام به برگزاری همایش وارثان کوثر و پنجمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت کرده است.

وی افزود: این برنامه با اهداف الگوسازی در ارتباط با شخصیت والای حضرت زهرا سلام الله علیها در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی، تبیین نقش مادرانه همسران ایثارگران و شهداء و تإسی ایشان به الگوی فاطمی و زینبی سلام الله علیهم، شناساندن توانمندی و تبیین عرصه های فعالیت بسیج جامعه زنان و ترویج الگوی سوم برگزار می شود.

تاجی با اشاره به اهمیت ارتقای شأن و جایگان زن در جامعه در پرتو الگوی سوم، ادامه داد:  آشنایی، فرهنگ سازی و ایجاد زمینه جذب زنان به بسیج و ترویج و تبیین تفکر بسیجی در بین زنان- مقابله با جنگ نرم در خصوص جایگاه و حقوق زنان- گرامیداشت روز بسیج جامعه زنان و تبیین و تشریح پیام مقام معظم رهبری به کنگره شهدای زن، ا ز دیگر اهداف برگزاری این همایش بزرگ است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در پیام خویش به کنگره شهدای زن می فرمایند؛ زن در تعریف غالباً شرقی همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در تعریف غالباً غربی، به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم" زن نه شرقی و نه غربی است". زن مسلمان ایرانی تاریخ جدید را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود. عفیف بود. محجبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ را به ارمغان آورد.

وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، می توان خانواده گرایی و جامعه سازی را دو شاخصه مهم در توصیف الگوی سوم زن دانست. در عصر حاضر که همه ی هجمه های دشمنان به سمت و سوی خانواده ها نشانه رفته است و هدفش ضربه زدن و از بین بردن بنیان خانواده هاست، وظیفه ما بعنوان زنان مسلمان ایران اسلامی و عضوی از بسیج جامعه زنان که بعنوان گسترده ترین تشکل جامعه زنان ایران اسلامی است، با تأسی از وجود مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها که برترین الگوی عملی بانوان و زنان در دین مبین اسلام است و با بهره گیری از آموزه های اسلام ناب محمدی و پیروی از ولایت مطلقه فقیه در تحکیم و تعالی خانواده و خوب همسرداری و فرزندپروری  و هم حضور اجتماعی و جامعه سازی و مشارکت فعال در عرصه های گوناگون مطابق با نیاز نظام و انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشته باشیم تا بتوانیم تمامی نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب سازیم.

گفتنی است: همایش وارثان کوثر و پنجمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت روز چهارشنبه16 اسفندماه از ساعت 9:30 صبح در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری واقع درشهرکرد کوی فرهنگیان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات