نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

افزایش بیکاری و کاهش جذب نیروی متخصص؛ رکود اقتصادی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، گفت: افزایش بیکاری، تعدیل منابع انسانی و کاهش جذب نیروی متخصص در رکود اقتصادی قابل مشاهده است این در حالی است که حذف اضافه کاری، کاهش روند تولید و توسعه نیز اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۱۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

محمداسماعیل سعیدی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه شرایط کار با نیروی متخصص کمتر، فشار کاری را برای گروه باقیمانده از هر واحد تولیدی را دشوار می کند افزود: امنیت شغلی کارمندان و کارگران در شرایط رکود اقتصادی به خطر می افتد و اشتغال نیروی کار جدید در هاله ای  از ابهام باقی می ماند.

وی خاطرنشان کرد: موج بیکاری حاصل از رکود اقتصادی حتی در دانشگاه ها میان فارغ التحصیلان نیز رسوخ می کند و بازار اشتغال آنان  را نیز بی ثبات خواهد کرد. بنابراین نه تنها آینده شغلی قشر تحصیلکرده به خطر می افتد، بلکه کلیه شریان های اشتغال در داخل کشور نیز در پی بحران مالی دستخوش نوسان شده و  اداره امور با چالش های جدی مواجه خواهد شد.

سعیدی کیا خاطرنشان کرد: وجود یك سیستم نظارتی و کنترلی می تواند نقش موثری را در دوران رکود اقتصادی داشته باشد  سازوکار های بازار، بدون سیاست های تنظیمی و کنترلی  می توانند ضربه پذیر باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار