خبرهای داغ:
نمایشگاه فروش آثار هنری در تبریز با عرضه آثار نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس در مرکز خرید اطلس از دهم تا هجدهم اسفندماه سال‌جاری برپا خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۱۴
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز در این آیین اظهار کرد: جای بسی تاسف است که در هنر نقاشی صاحب دو مکتب تبریز اول و دوم هستیم اما هیچ اثری از شاهکارهای بزرگان هنر نقاشی تبریز در گنجینه‌های تبریز نمانده است.

مجید فتحی با بیان این‌که در نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز آثاری از بهترین‌های هنر تبریز را گردآورده‌ایم که هر کدام از آثار مشاهیر روزگار ما هستند، افزود: اگر امروز ما ارزش این آثار را ندانیم نسل بعدی نیز در این راستا توفیق چندانی نخواهند یافت.

وی با اشاره به انواع آثار هنری عرضه شده در نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه بیش از ۲۳۰ آثار "نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس" از ۷۹ هنرمند در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این‌که اقتصاد هنرهای تجسمی در گرو رونق و گسترش نمایشگاه‌های فروش آثار هنری است، بیان کرد: موسسه شمس تبریزی مفتخر است در گام دوم نمایشگاه‌های فروش آثار هنری، شرایطی فراهم آورده تا اقشار کم درآمد و متوسط جامعه نیز از آن استقبال کنند، چرا که کلیه آثار به مبلغ ۹۵۰ هزارتومان عرضه می‌شود.

فتحی اندازه‌ی تابلو‌های عرضه شده در دومین گام نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز را حداکثر ۷۰ سانتی‌متر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم تبریز عمدتا آپارتمان نشین هستند، از این رو تابلوهایی در این نمایشگاه‌ عرضه شده که مناسب چنین خانه‌هایی باشد.

وی ضمن قدردانی از مرکز خزید اطلس تاکید کرد: قدردان حمایت‌های معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم که ما را در برپایی این نمایشگاه یاری کردند

ارسال نظرات