همایش استانی روز قشر بسیج جامعه زنان باحضور بسیجیان، بانوان فرهیخته و مشاورین ادارات برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۱۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، صفیه محمودزاده مسئول بسیج جامعه زنان استان اظهار داشت: همایش استانی روز قشر بسیج جامعه زنان، 16 اسفندماه همزمان با سالروز پیام مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) به کنگره 7000 هزار زن شهید کشور مبنی بر معرفی زن مسلمان ایرانی به عنوان الگوی سوم جهان روز چهارشنبه با حضور آحاد بانوان، بسیجیان، زنان فرهیخته و مشاورین ادارات در سالن کانون بسیج جوانان برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان به پیام مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) به کنگره هفت هزار زن شهید کشور اشاره کرد و گفت: زن در تعریف غالبا شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی، و در تعریف غالبا غربی، به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدسی نشان دادند که الگوی سوم «زن نه شرقی،نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود،عفیف بود،محجبه و شریف بود و درعین حال ، در متن و مرکز بود.

وی افزود: این همایش با هدف شناساندن و تبیین عرصه های فعالیت بسیج جامعه زنان، ترویج الگوی سوم به منظور ارتقا شان و جایگاه زن در جامعه، تبین بهترین سبک نقش آفرینی زن در خانواده و مقابله با جنگ نرم اجرا خواهد شد.

ایشان خاطرنشان کرد: در این برنامه مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور پیرامون الگوی سوم زنان در جهان سخنرانی خواهد کرد.

محمودزاده گفت: جلسه ی ستاد الگوی سوم به ریاست فرمانده سپاه شهداء و دبیری بسیج جامعه زنان با حضور بانوان فعال فرهنگی، نمایندگان سازمانها و نهادهای فرهنگی نیز تشکیل شد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقه پیامکی از پیام مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) و اهداء جوایز به 5 نفر برنده، معرفی کتاب الگوی سوم، تجلیل از 10 نفر بانوان نخبه قرآنی فرهنگی علمی، زنان ایثارگر،فرماندهان نمونه حوزه ها و خانواده های زنان شهیده، ارسال پیام مقام معظم رهبری(مدظلله العالی)به کنگره هفت هزار زن شهید کشور در قالب استند رومیزی و پخش بروشور را از جمله برنامه های جانبی این همایش نام برد.

وی همچنین با اشاره به حضور مسئول بسیج جامعه زنان کشور در این همایش، حضور در برنامه صداوسیما،مراسم روز قشر و برنامه میلاد کوثر را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای ایشان معرفی کرد.

 

 

 

 

ارسال نظرات