رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکانگفت: مردم شهرستان اردکان در یازده ماهه سال جاری بیش از ۵۴۳ میلیون و پانصد هزار تومان صدقه داده اند.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۷۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، محمدرضا خلیلی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد از جمله اولین نهاد‌هایی است که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی توسط بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت امور معیشتی محرومان و نیازمندان جامعه تأسیس شد.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، رفع مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طبقات محروم جامعه و پیش بینی برنامه‌های مورد نیاز برای توانمندسازی و رفع نیاز‌های اقشار محروم مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گرفت به گونه‌ای که لزوم حمایت و دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه در صدر برنامه‌های نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و بر این اساس کمیته امداد برای مدت نامحدود و به منظور حمایت و رسیدگی به محرومان و خودکفایی آن‌ها آغاز به کار کرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکاناظهار داشت: استمرار فعالیت این نهاد با تمرکز بر امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت حفظ کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند از آن‌ها و ترویج فرهنگ کار در میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار نیازمند، ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمندسازی نیازمندان شامل؛ توسعه پوشش بیمه اجتماعی، فراگیر نمودن خدمات بهداشتی، بیمه درمان و ارتقای کمی و کیفی خدمات حمایتی پایه؛ اعم از مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، ترویج فرهنگ انفاق، ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی و در نهایت تلاش مستمر برای انجام فعالیت‌های مربوط به حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان صورت گرفته است.
وی در ادامه به بیان اهم فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان در یازده ماهه سال ۱۳۹۶ پرداخت و گفت: مردم خیّر و نوع دوست شهرستان در این مدت بیش از ۱۹ میلیارد و پانصد میلیون ریال به این نهاد کمک کرده اند که از این مبلغ بیش از ۵ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال بصورت صدقه از ۱۲ هزار و ۳۶۰ صندوق صدقات فعال در سطح شهرستان جمع آوری شده است.
خلیلی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ ۴ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال به عنوان کمک معیشت به ۷۱۱ خانوار در قالب ۹۶۸ نفر پرداخت شده است و همچنین مبلغ ۴۰۱ میلیون ریال بصورت نقدی و کالا به ۵۵۹ نفر از اقشار نیازمند در قالب کمک‌های موردی پرداخت شده است.
وی افزود: پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال جهیزیه به ۱۱ نفر از نوعروسان تحت حمایت، پرداخت بیش از ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای حمایت از ۹۱ نفر از ایتام در قالب طرح اکرام و ۱۶۰ نفر از خانواده‌های بد سرپرست در قالب طرح محسنین، پرداخت تعداد ۴۴ فقره وام اشتغال به مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت و پرداخت ۱۲۷ مورد وام اضطراری کارگشایی به مددجویان تحت حمایت به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات این نهاد بوده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: در این مدت هزینه‌های درمانی بیش از ۳۵۰ نفر از مددجویان به مبلغ ۲۶۲ میلیون ریال و حق بیمه تأمین اجتماعی ۷۱ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و زنان سرپرست خانوار با مبلغی افزون بر ۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال پرداخت شده است و همچنین برای احداث، تکمیل و تعمیر بیش از ۵۳ مورد از منازل مددجویان یک میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در زمینه آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت گفت: برای آموزش ۱۸۲ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال زایی مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال هزینه شده است. همچنین در راستای حمایت از ۲۵۳ نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت بیش از ۵۷۳ میلیون ریال پرداخت شده است.
خلیلی در پایان ضمن تشکر مجدد از حمایت‌های خوب خیّرین و مردم شهرستان اردکان از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اظهار داشت: تأمین ۴۵۰ قلم کالای اساسی، ۲۰۰ مورد تعمیر مسکن مددجویان، ۱۰ مورد تأمین جهیزیه، ۱۴ مورد هزینه‌های درمانی بیماران صعب العلاج، ۷۰۰ مورد برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی، ۴۰ مورد هزینه نگهداری از بیماران نیازمند، ۷۰۰ مورد سبد کالا، ۳۵ مورد تأمین هزینه لوله کشی گاز و ۳۰ مورد پرداخت هزینه اجاره منزل مددجویان از جمله نیازمندی‌های افراد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اردکان است که امیدواریم که با کمک مردم و خیّرین بتوانیم این نیاز‌ها را هرچه سریعتر مرتفع کنیم.
ارسال نظرات