مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: ثبت‌نام شرکت در سنت حسنه اعتکاف از امروز، ۱۵ اسفندماه در سرتاسر استان آغاز و تا ۵ فروردین‌ سال آینده ادامه دارد
کد خبر: ۸۹۹۶۵۸۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
حجت‌الاسلام عیسی بزمانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از زاهدان اظهار داشت: کار ثبت‌نام شرکت در سنت حسنه اعتکاف از امروز، ۱۵ اسفندماه در سرتاسر استان آغاز و تا ۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: در مراسم اعتکاف گذشته تعداد ۷ هزار و ۱۵ نفر در ۶۰ مسجد روستایی و شهری استان معتکف شدند که از این تعداد ۵ هزار و ۲۵۵ نفر بانو و یک‌هزار و ۷۶۰ نفر آقا بودند.

وی با اشاره به اینکه درسال ۱۳۹۷ اعتکاف با تعطیلات نوروزی مقارن شده است، افزود: دست اندرکاران این سنت حسنه باید با اقدامات شایسته و بایسته در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی، این فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اعتکاف نوروزی نشانه تدین ملت بزرگ ایران اسلامی است را با اقدامات جهادی در مرحله عمل نشان دهند.

بزمانی بیان کرد: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه‌های معرفت و نشست‌های بصیرتی، کرسی تلاوت قرآن، سخنرانی فرهیختگان، مراسم ادعیه خوانی، برگزاری نماز جماعت و برگزاری اعمال ام داود در روز سوم اعتکاف ازجمله برنامه‌های محوری ویژه معتکفان در مساجد است.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این سنت حسنه در شهر‌های زابل و زاهدان می‌توانند به پایگاه www.zahedan-tebyan.ir مراجعه کنند، همچنین در دیگر شهرستان‌ها افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات تبلیغات اسلامی و نیز مساجد برگزار کننده در شهرستان خود جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته معتکفان استان مبلغ ۴۰۰ هزار ریال به عنوان هزینه همیاری به مسجد مورد نظر هنگام نام نویسی پرداخت می‌کنند.

بزمانی افزود: سن بالای ۱۲ سال، مسافر نبودن و داشتن قدرت لازم برای سکونت به مدت سه روز در مسجد ازمهمترین شرایط معتکف شدن است.
گفتنی است آیین معنوی اعتکاف به مدت سه روز از ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه، مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان برگزارمی‌شود.
ارسال نظرات