کمیته امداد استان کردستان به ۱۱۰ هزار نیازمند خدمات ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۸۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۰ هزار نفر و در حدود هفت درصد از جمیعت استان کردستان تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: برای پرداخت کمک‌معیشت به ۴۴ هزار خانوار بیش از ۳۰ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه نخست سال جاری پرداخت‌شده است.

وی افزود: با توجه به اصول کاری حاکم در این نهاد در جهت تکریم ارباب‌رجوع به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم و باهدف خدمت‌رسانی بهتر به مددجویان و نیازمندان میز خدمت کمیته امداد راه‌اندازی شده است.

شیخی زاده در ادامه با اشاره به اینکه در هفته احسان و نیکوکاری قرار داریم و این نهاد هرساله در این ایام و در آستانه سال جدید باهدف تأمین نیاز‌های اقشار ضعیف جامعه به برگزاری جشن نیکوکاری اقدام می‌کند، گفت: جشن نیکوکاری امسال هم در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اسفندماه به ترتیب در سطح مدارس، پایگاه‌های اصلی جمع‌آوری کمک در میدان‌های اصلی شهر و همچنین میعادگاه‌های نماز جمعه استان با برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی اجرا می‌شود.

وی همچنین از برگزاری جشن درخت آرزو‌ها در ۱۹ اسفندماه در سنندج خبر داد و افزود: این جشن باهدف جذب کمک‌های خیران در جهت کمک به کودکان و افراد نیازمند برگزار می‌شود و خیران می‌توانند با کمک‌های خود به‌صورت نقدی، کالا و خدمات در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه کمیته امداد استان کردستان موفق به کسب رتبه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی، اوقات فراغت مددجویان، حجاب و عفاف و همچنین رتبه برتر درزمینهٔ زکات کشور شده است، گفت: تلاش می‌کنیم همه خدمات اشتغال، درمان، مسکن، تحصیل و ازدواج این نهاد باهدف توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سرقت صندوق صدقات توسط معتادین به‌عنوان یکی از معضلات اجتماعی خواستار دستور استاندار برای پیگیری حل این مشکل از طریق شورای تأمین استان کردستان و نیروی انتظامی شد.

شیخی زاده در ادامه با اشاره به اشتغال مددجویان به‌عنوان یکی از امورات مهم و وجود افراد تحصیل‌کرده و توانا در جامعه مددجویی این نهاد گفت: ضروری است در برنامه‌ریزی‌های اشتغال این استان موضوع اشتغال و به‌کارگیری مددجویان در دستگاه‌های اجرایی و همچنین پیگیری این امر مهم از طریق مؤسسات خصوصی و کارگاه‌های تولیدی موردتوجه قرار گیرد.

وی در پایان از تعامل و همکاری‌های خوب همه دستگاه‌های استان و نمایندگان مجلس، سپاه پاسداران، امامان جمعه، فرمانداران، مدیران عامل بانک‌ها، خیران، اصحاب رسانه و همه اقشاری که درزمینهٔ کمک به محرومان این استان همکاری دارند تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این دیدار استاندار کردستان بابیان اینکه اقدامات ارزشمندی توسط کارکنان کمیته امداد به نیازمندان ارائه‌شده است، گفت: باید به‌عنوان یک اولویت تمام همت و تلاش در جهت ایجاد اشتغال این استان به کار بسته شود.

وی ضمن بیان اینکه آمار خوبی درزمینهٔ ایجاد اشتغال برای مددجویان ارائه‌شده است، افزود: باید با برنامه‌ریزی و وقت گذاری لازم درزمینهٔ توانمند کردن و کمک به استقلال اقتصادی و مالی و خروج افراد تحت حمایت از چرخه حمایت تلاش شود.

مهندس مرادنیا با اشاره به اینکه در بحث اشتغال پایدار روستایی و همچنین اشتغال فراگیر لازم است تلاش شود درسال ۹۷ برای خانوار‌هایی که زمینه اشتغال را دارند اشتغال ایجاد کنیم که این یک کار ماندگار و ارزشمند خواهد بود، گفت: با نگاه به این هدف باید تلاش کنیم این هفت درصد تحت حمایت کمیته امداد این استان در سال جدید کاهش یابد و کار بزرگی در استان کردستان صورت گیرد.

استاندار کردستان افزود: همچنین در زمینه اشتغال و ایجاد کار برای مددجویان، چند پروژه درسال ۹۷ در دست اقدام است که تلاش خواهدشد در تأمین نیرو‌های لازم این طرح‌ها از مددجویان کمیته امداد استفاده شود.

وی در زمینه تأمین مسکن مددجویان به عنوان یکی از مشکلات جامعه نیازمندان گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم برای ساخت مسکن نیازمندان توسط کمیته امداد، آمادگی داریم برای مددجویان زمین رایگان در اختیار کمیته امداد قرار دهیم و همچنین با بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت و استفاده از خدمات دولت در زمینه اعطای انشعابات مورد نیاز رایگان برای تأمین مسکن مددجویان کمک کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات