کمیته امداد استان کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب خدمات و تسهیلات در ۱۱ ماهه نخست سال جاری به نیازمندان پرداخت کرده است.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۹۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در جلسه دیدار کارکنان این نهاد با نماینده، ولی فقیه در این استان که به مناسبت سالگرد تأسیس کمیته امداد صورت گرفت به بیان خدمات ارائه‌شده به نیازمندان در سال جاری پرداخت.

محمد رسول شیخی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در این دیدار بابیان اینکه ۱۴ اسفند مصادف است با سالروز تأسیس کمیته امداد به دستور امام خمینی (ره) که بعد از پیروزی انقلاب نخستین نهاد را در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب تشکیل داد که برکات فراوانی برای نیازمندان داشته است، گفت: این نهاد تلاش می‌کند برای دست یافتن به اهداف و رسالت اصلی آن که در دستور و فرمان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در جهت رسیدگی به محرومان و بحث توانمندسازی مددجویان است، جامه عمل بپوشاند.


وی ضمن بیان اینکه کمیته امداد استان کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب ارائه خدمات مختلف و همچنین تسهیلات در ۱۱ ماهه نخست سال جاری به نیازمندان پرداخت کرده است، افزود: توانمندی خانوار‌های تحت حمایت مهم‌ترین هدف این نهاد است.


شیخی زاده ضمن بیان اینکه کمیته امداد استان کردستان هم‌اکنون به ۱۱۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد، افزود: مهم‌ترین خدمات این نهاد در سال جاری ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۲۵۰ نفر با پرداخت ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است.


شیخی زاده با اشاره به اینکه ساخت و خرید ۲۱۱ واحد مسکن شهری و روستایی و همچنین تعمیرات و مقاوم‌سازی ۹۵۰ واحد مسکن مددجویان از دیگر اقدامات مهم کمیته امداد استان کردستان طی امسال بوده است، گفت: برای تأمین مسکن مددجویان این استان بیش از هشت میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده است.


وی بابیان اینکه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به هفت هزار دانش‌آموز و دانشجو به مبلغ ۱۳ میلیون تومان از دیگر خدمات کمیته امداد استان کردستان برای تحصیل فرزندان مددجویان است، افزود: برای ارائه ۹۰ هزار مورد خدمات درمانی و بهداشتی مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه نخست سال جاری هزینه شده است.

شیخی زاده گفت: همچنین برای حق بیمه اجتماعی سه هزار و ۲۰۰ خانوار، چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی بابیان اینکه درزمینه کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند تحت حمایت هزار و ۴۰۰ فقره جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج به مبلغ دو میلیارد تومان پرداخت‌شده است، گفت: همچنین ۲۷ هزار نفر از خدمات مشاوره و راهنمایی کمیته امداد استان کردستان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: ارائه خدمات فرهنگی در کانون‌های ولایت برای پنج هزار مددجو، آموزش خانواده به ۴۳ هزار نفر و اعزام پنج هزار مددجو به اردو‌های زیارتی از دیگر خدمات کمیته امداد کردستان در سال ۹۶ بوده است.

وی ضمن اشاره به سفر مهندس فتاح به استان کردستان در ماه گذشته گفت: دو میلیارد تومان اعتبار برای تأمین مسکن، جهیزیه، درمان و کمک‌معیشت به تعدادی از مددجویان ره‌آورد این سفر بود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات