سید ساجد یعقوبی
مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل:
مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل از افتتاح و بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان و ۱۰ یادمان شهدای گمنام در بهمن ماه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۶۶۳۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

مرکز فرهنگی دفاع مقدس افتتاح می‌شود/ احداث ۱۰ یادمان شهدای گمنام در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی واحد  در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل با پیشرفت فیزیکی قابل توجه و در منطقه نمونه گردشگری شورابیل در حال احداث است که انتظار می‌رود با اختصاص به موقع اعتبارات بتوانیم در موعد مقرر نسبت به راه‌اندازی این مرکز فرهنگی اقدام کنیم.

در این جلسه که به ریاست «اکبر بهنام‌جو» استاندار اردبیل و با حضور تمامی اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد، واحد با اشاره به اینکه احداث این مرکز فرهنگی در استان اردبیل از بعد فرهنگی برای استان اردبیل بسیار حایز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در بهمن ماه 10 مرکز فرهنگی در جای جای کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید که جا دارد این پروژه بزرگ فرهنگی و معنوی در استان نیز تحویل مردم شریف و شهیدپرور شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل در 4.5 هکتار زمین در حال ساخت است که اقدامات اساسی برای طراحی آن با همکاری پیمانکاران بومی و کشوری انجام شده است.

واحد از تهیه محتوای فرهنگی برای این مرکز فرهنگی با مشارکت هنرمندان و پژوهشگران عرصه دفاع مقدس خبر داد و افزود: در چندین کمیته فرهنگی و هنری نسبت به بررسی آثار محتوایی باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل اقدام شده و مجموعه‌ای منسجم و جالب توجه از نظر بصری و معنوی را در این بخش سال آینده در اردبیل شاهد خواهیم بود.

واحد تصریح کرد: در خصوص موزه‌آرایی این مجموعه فرهنگی نیز مدت 8 ماه است که با همکاری محققین و اساتید و اهل فن اقدامات خوبی صورت گرفته و 25 نفر از اساتید، رزمندگان، پیشکسوتان در چهار محور، موزه‌آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را زیر نظر دارند.

واحد پیشینه تاریخی اردبیل، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ دفاع مقدس و مقاومت و پایداری را چهار محور مورد مطالعه در بحث محتوائی این مرکز فرهنگی اعلام کرد و افزود: در کنار این اقدامات دایرةالمعارف دفاع مقدس استان اردبیل و نقش استان در دفاع مقدس و نیز نقش 10 شهرستان در دفاع مقدس در حال تدوین است که در پایان کار به 10 عنوان کتاب نفیس تبدیل خواهد شد.

وی از همکاری استاندار و مجموعه استانداری، فرمانداران، شورای اسلامی شهر و شهردار اردبیل و مدیران و مجموعه فرهنگی استان به جهت همکاری و مساعدت‌‌‌های ویژه در خصوص به ثمر نشستن اهداف فرهنگی و عمرانی حفظ آثار دفاع مقدس استان تقدیر کرد و از بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در دهه فجر سال آینده و 10 یادمان شهدای گمنام استان تا پایان سال 97 خبر داد.

ارسال نظرات