موافقت ریاض با عبور هواپیماهای هندی از آسمان عربستان برای سفر به فلسطین اشغالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عربستان به شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» هند اجازه داده است تا از حریم هوایی آن برای سفر به فلسطین اشغالی استفاده کند.
کد خبر: ۸۹۹۶۶۳۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه گفت ریاض به شرکت هواپیمایی هند (ایر ایندیا) اجازه داده است تا ازحریم هوایی عربستان برای انجام پروازهایش به مقصد اسرائیل استفاده کند.

این اظهارات هنوز رسما از جانب مقامات عربستانی یا مسئولان «ایر ایندیا» تایید نشده است. نتانیاهو این خبر را پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و طی جلسه‌ای مطبوعاتی به خبرنگاران صهیونیست اعلام کرد.

به نوشته رویترز، عربستان، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و لغو ممنوعیت 70 ساله استفاده این رژیم از حریم هوایی عربستان، نشان‌دهنده گرم شدن روابط میان اسرائیل و عربستان است. هر دو طرف که از متحدان آمریکا محسوب می‌شوند، نگرانی مشترکی درباره «نفوذ ایران در منطقه» دارند.

ماه گذشته، شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» اعلام کرد که برنامه دارد تا در هفته سه بار به مقصد تل‌آویو پرواز داشته باشد و این پرواز‌ها از فراز خاک عربستان می‌گذرد، اما در آن زمان رئیس حمل و نقل هوایی عربستان اعلام کرد که چنین مجوزی صادر نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات