خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید استان کرمانشاه:
مسئول بسیج اساتید استان کرمانشاه: تشکیل تمدن نوین اسلامی به‌عنوان یک آرمان، از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و این تمدن در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جلوه می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۶۶۹۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  آیین تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه رازی امروز با حضور مسئولان برگزار شد.

 

 محسن حسین‌آبادی رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: تشکیل تمدن نوین اسلامی به‌عنوان یک آرمان، از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و این تمدن در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جلوه می‌کند.

 

وی اختراعات، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، تبلیغ و ابزار آن را از جمله مؤلفه‌های بخش نرم‌افزاری تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در این بخش از اقتدار برخوردار است و توفیقات خوبی داریم.

 

دکتر حسین‌آبادی سلوک عملی منطبق بر جهان‌بینی اسلامی را جنبه نرم‌افزاری تشکیل تمدن نوین اسلامی عنوان و تصریح کرد: این بخش به سبک زندگی، خانواده، نوع مسکن، نوع خوراک و پوشش، کسب‌وکار، تفریحات و... اشاره شده که در این بخش ضعف‌هایی داریم.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه، اومانیسم، سکولاریسم و لیبرالیسم را سه مؤلفه دنیای غرب دانست و گفت: مؤلفه‌های انقلاب اسلامی ایران بر خدامحوری، اصالت دینی و اصالت حق و عدالت استوار است.

 

وی در ادامه به تشریح رسالت‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: همکاری با مدیریت دانشگاه، دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر تشکل‌ها برای دستیابی دانشگاه اسلامی از رسالت‌های بسیج اساتید است و این هم‌افزایی نیاز جدی دانشگاه است.

 

حسین‌آبادی تلاش برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، کمک به دولت در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه، تقویت روحیه همکاری و ایثار در دانشگاه‌ها، احیای امر به معروف و نهی از منکر در زمینه های علمی و فرهنگی را از دیگر رسالت‌های بسیج اساتید برشمرد.

 

وی مشارکت در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی و فرهنگی، برقراری ارتباط با مؤسسات علمی پژوهشی و سازمان‌های مختلف، ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان در قالب حلقه‌های علمی و برگزاری اردو برای اساتید را از دیگر وظایف تعریف شده برای بسیج اساتید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد.

 

 حسین‌آبادی در ادامه به فعالیت مؤثر دکتر محمدنبی احمدی طی ۱۰ سال حضور در بسیج اساتید دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: دکتر احمدی از مجاهدان دفاع مقدس است و با حضور در لشگر نبی اکرم (ص) امتحان خود را در میدان نبرد حق علیه باطل به‌خوبی پس داده است.

 

وی بیان کرد: سال گذشته به همت تلاش بسیج اساتید، دانشگاه رازی به‌عنوان دانشگاه برتر انتخاب شد و بیشترین جذب اساتید در تشکل بسیج اساتید، در سطح دانشگاه‌های استان متعلق به دانشگاه رازی است و برای دکتر احمدی آرزوی توفیق دارم.

 

حسین‌آبادی همچنین، دکتر معینی نقده را از شخصیت‌های فرهیخته، جانباز و مجاهد با اخلاص توصیف کرد و گفت: بار مسئولیت بسیج اساتید دانشگاه رازی بر عهده ایشان قرار می‌گیرد و در این راستا نیاز به همکاری اساتید داریم.

ارسال نظرات