خبرهای داغ:
طی ۱۱ ماهه اخیر ۱۹ نفر در خیابان های استان جان خود را به دلیل استفاده از گوشی همراه و عدم توجه به جلو از دست داده اند که ۶ نفر از آنها کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال بوده است
کد خبر: ۸۹۹۶۷۳۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همایش همیاران پلیس (طلایه داران) به مناسبت آماده باش نوروزی صبح امروز با حضور سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهور استان قزوین و جمعی از معاونان و دانش آموزان همیار پلیس از مدارس دخترانه و پسرانه شهر قزوین در سالن جلسات مدرسه آینده سازان برگزار شد.
در این همایش سرهنگ مهدی محمدپلیس راهور استان قزوین بیان‌کرد: تصادفات و تلفات در حدود یک دهه قبل سالیانه ۲۸ هزار نفر بود که کشور را در رتبه های نخست تلفات تصادفات جهان قرار داده بود.
وی گفت: این مساله تبدیل به دغدغه ای شده بود که با تذبیرات انجام شده این امر کاهش یافت.

نقش کمرنگ رسانه ها در انعکاس اخبار و فرهنگ سازی قوانین
رئیس پلیس راهور استان قزوین عنوان کرد: در چند سال اخیر روند تلفات کمتر شد. اینک به دلیل تصادفات، روزانه حدود ۴۵ نفر در سوانح کشور جان خود را از دست می دهند و حداقل ماهی یکبار تصادفات وحشتناک اتفاق می افتد که موجب مرگ و میرهای بسیار فجیع می شود.
سرهنگ محمدی ادامه داد: اما با وجود تمام این اتفاقات دلخراش، هیچ واکنش رسانه ای نسبت به آنها وجود ندارد و هیچ تدبیری برای جلوگیری از آن و آگاه سازی عمومی انجام نمی گیرد.
وی اضافه کرد: خودرو، جاده و انسان، سه مثلثی هستند که جان انسان ها را تهدید می کنند و بنا به نظر کارشناسان هر یک از اجزا این مثلث نقش موثری در بروز تصادفات ایفا می کنند.


رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: خودرو غیر ایمن و جاده های نامسطح، باریک و پر پیچ و خم سهم بسیاری در ایجاد تصادفات دارند و انسان با رفتارهای پیچیده خود سهم ۷۰ درصدی را در ایجاد تصادفات داشته است.
سرهنگ محمدی ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه ها در کاهش تصادفات آموزش است که می تواند فرهنگ صحیح رانندگی را نهادینه کند. همین آموزش ها می تواند ۹ درصد از تصادفات را کاهش دهد که برابر با مرگ ۱۴۴۰ نفر می باشد.
وی یادآور شد: همانطور که بیان شد با این که نمی توان نقش خودرو و جاده را کم دانست اما عامل انسانی نقش بسیار بالایی در سوانح رانندگی دارد و علیرغم تمام تلاش ها و آموزش ها نقش کمرنگ رسانه ها در ایجاد فرهنگ رانندگی بسیار نمایان است.
رئیس پلیس راهور استان قزوین اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه اخیر ۱۹ نفر در خیابان های استان جان خود را به دلیل استفاده از گوشی همراه و عدم توجه به جلو از دست داده اند که ۶ نفر از آنها کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال بوده است.

نقش کمرنگ رسانه ها در انعکاس اخبار و فرهنگ سازی قوانین
سرهنگ محمدی خطاب به همیاران پلیس بیان کرد: بیشترین آمار تلفات جاده ای در نوروز اتفاق می افتد و شما همیاران عزیز بدانید که کشور ما خانه ما و مردم خانواده ما هستند بنابراین همه با هم باید دست به دست هم داده که رعایت قانون را در جاده ها از سوی همهدبه ویژه رانندگان نهادینه کنیم.
وی در پایان گفت: دانش آموزان علاوه بر حفظ قوانین اگر مشاهده کردند راننده ای قوانین را رعایت کرد از وی تشکر کنند و اگر تخلفی دیدند با ادب و احترام به او‌گوشزد نمایند.
این مقام مسوول نقش فرهنگیان را از طریق عمل به قوانین و امر به معروف و آموزش قوانین به دانش آموزان بسیار مهم دانست.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها