حضور بسیج سازندگی سپاه در مناطق زلزله زده کرمانشاه موجبات دلگرمی و باعث پیشرفت خدمات گردید

سرهنگ پاسدار شریعتی ادامه داد: حضور سپاه کربلا در مناطق یاد شده ضمن ایجاد دلگرمی به زلزله زدگان در پیشرفت آوار برداری و اسکان نیازمندان تاثیر زیادی داشت.
کد خبر: ۸۹۹۶۷۵۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: الگوی خدمت‌رسانی به آحاد مردم از اهداف شکل‌گیری بسیج مستضعفان است.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه یکی از محورهای خدمات بسیج سازندگی، بحث اشتغال است، اظهار کرد: در حوزه‌های عمرانی، توسعه زیرساخت و محرومیت‌زادیی برنامه‌های مدونی در دستور کار داریم.

برادر شهیدان شریعتی مقدم با اعلام اینکه در موضوع ایجاد اشتغال این سازمان مانند سنوات گذشته تلاش‌های مناسبی داشت، تصریح کرد: در سال جاری 12 میلیارد تومان از منابع درونی سپاه جذب که بیش از 2 هزار 500 شغل  ایجاد شده است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران خاطر نشان کرد: ظرفیت بسیار مناسبی در بسیج وجود دارد اگر منابع لازم در اختیار این سازمان قرار گیرد، اقدامات بیشتری انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان با مصوبه کارگروه اشتغال برای ایجاد اشتغال خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اختصاص پیدا کرد، خاطر نشان کرد: در ساخت شبکه بهداشت، خانه‌های بهداشت، مسجد، حسینیه، آبرسانی کوچک هم 250 پروژه در سطح استان انجام شده است.

شریعتی با بیان اینکه در سال جاری با توافقی که در بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی استان در بازه زمانی مرداد سال آینده بیش از 500 واحد مسکونی در استان ساخته می‌شود، گفت: 250 واحد مسکن هم در اختیار نیازمندان قرار گرفت که 50 درصد منابع از نهادهای حکومتی و بقیه از خیران و گروه‌های جهادی منابع تامین شده است و روز به روز این منابع در حال توسعه است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلا با اعلام اینکه بسیاری از پروژه‌های آبرسانی در مدت زمان کوتاه به اتمام رسیده است، گفت: اهالی برخی روستاها همچون کفرات نکا که چندین سال درگیر تامین آب  بودند با اقدامات بسیج سازندگی سپاه کربلا کمتر از یک ماه،  تامین آب شرب  برای آنها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جذب منابع از خیران، گفت: در یک بازهی زمانی کوچک 250 واحد مسکن برای افراد نیازمند احداث شده است.

شریعتی با اعلام اینکه امسال هدف‌گذاری برای 500 واحد مسکونی است، گفت: 313 جهیزیه نوعروسان هم از محل همیاری خیران استان قرار است، تامین شود.

وی به اقدامات انجام شده برای توسعه فعالیت عمرانی در مناطق محروم با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته 100 پروژه از محل اعتبارات این سازمان که رقم 2 میلیارد تومان بوده است برای اجرای پروژه‌های کوچک در استان اجرایی شده است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلا با اعلام اینکه در حوزه عمرانی دولت 150  میلیارد تومان اعتبارات در اختیار سازمان بسیج سازندگی استان قرار گرفت، افزود: احداث یک ورزشگاه در شهرستان نوشهر در برنامه کاری قرار گرفته است که مهرماه سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده این سازمان در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه، با اشاره به اینکه تعداد خانوار مجموع روستاهای واگذار شده به سپاه مازندران در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه 350 خانوار است،افزود: بازسازی و اسکان دائم 150 خانوار  در آن روستاها در برنامه قرار دارد.

سرهنگ پاسدار شریعتی یادآور شد: با توجه به تشابه شرایط خانوار ها در سه روستای مورد نظر کرمانشاه، به روستاهای دودانکه، چهاردانگه، هزار جریب و .. مازندران که در ایام خاص خوش نشینی انجام می شود ،  تعداد سکونت دائم در آن مناطق هم 150 خانوار بوده که برای خانه سازی آنان بسیج مازندران به  احداث 100 واحد مسکونی در تعهد سازمان است که با اقدامات انجام شده 50 واحد مسکونی تا اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون اسکلت فلزی 30 واحد نصب شده است.

شریعتی با اعلام اینکه در استان مازندران 153 گلزار شهدای تک‌مزار  وجود دارد،گفت: این گلزارها،  نیاز به ساماندهی دارد و مقرر شد توسط گروه‌های جهادی با نقشه‌ای که از بنیاد شهید تهیه می‌کند، یک طرح از میان سه طرح بنیاد، متناسب با موقعیت هر روستا، در ایام تعطیلات نوروزی برای ساماندهی گلزارها ایجاد شود.

وی  در پاسخ به سوالی درباره جایگاه مازندران در بین سازمان‌های بسیج سازندگی کشور، گفت: با توجه به حمایت‌های مردمی در سطح استان و همکاری دستگاه‌های اجرایی این سازمان  رتبه مناسبی در سطح کشور دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی بسیج سازندگی در حوزه‌های اشتغال، امدادی و بهداشتی، فرهنگی و آموزشی، عمرانی و زیرساختی است، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده اشتغال‌زایی در عرصه کشاورزی روستایی و صنایع تبدیلی ایجاد می‌شود.

این مسؤول ایجاد شغل از سوی بسیج سازندگی را از برنامه این سازمان مردمی در مازندران دانست و گفت: در حوزه اشتغال هماهنگی‌های لازم با نهادهای حمایتی و آموزشی همچون فنی و حرفه‌ای و … انجام شد.

شریعتی مشاوره‌های شغلی رایگان و برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی را از سری فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال‌زایی دانست.

وی از احداث و بهره‌برداری 30۰ واحد مسکن محرومان با اعتباری بیش از دهها  میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: 200 واحد مسکن محرومان تحویل نیازمندان مازندران می‌شود.

مسؤول بسیج سازندگی مازندران به فعالیت‌های این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی‌های اقتصاد مقاومتی در مازندران است.

این مسؤول رویکرد اقتصاد مقاومتی را بحث محرومیت‌زدایی و ایجاد الگویی از ایران پیشرفته مبتنی بر سبک زندگی اسلامی در مازندران دانست و اظهار کرد: بسیج سازندگی به‌منظور محرومیت‌زدایی در مازندران فعالیت در سه دهستان شهرهای بهشهر، ساری و تنکابن را در دستور کار قرار داد.

شریعتی بیان کرد: در ۱۰۸ روستا در دهستان شهدای بهشهر، پشتکوه ساری و سه‌هزار تنکابن در حوزه زیر ساختی ۱۲ میلیارد تومان، در حوزه اشتغال ۳۰ میلیارد تومان، در حوزه فرهنگ و آموزش هزار و ۵۰۰ میلیون تومان و در حوزه بهداشت بنا به میزان جمعیت پایش سلامتی و بهداشتی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

مسؤول بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی این نهاد خدمات‌رسان بحث بازاریابی و شناسایی بازار هدف را برای تولیدات داخلی در نظر گرفته است، افزود: برای کمک به تولیدکنندگان بازار مجازی تعریف شد که در هفته بسیج رونمایی می‌شود.

وی درباره  اقدامات بسیج سازندگی به زلزله زدگان کرمانشاه افزود: بسیج سازندگی سپاه کربلا از اولین روزهای  واقعه زلزله در کرمانشاه با تشکیل جلسه اضطراری برای آوار برداری و اسکان موقت زلزله زدگان روستایی کرمانشاه  اقدام به هنگام داشت.

 سرهنگ پاسدار شریعتی ادامه داد:  حضور سپاه کربلا در مناطق یاد شده ضمن ایجاد دلگرمی به زلزله زدگان در پیشرفت آوار برداری و اسکان نیازمندان تاثیر زیادی داشت.

مسئول بسیج سازندگی مازندران افزود:  با کمک بسیجیان شهرستانهای مازندران صدها کانکس به زلزله زدگان کرمانشاه، اهدا شد که بسیج سازندگی مازندران برای استقرار آن زیرسازی  و سکوسازی  انجام دادند.  

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها